Hrvatska udruga banaka objavila je na svojim stranicama 'zlatna pravila za online kupovinu' koja od kad je nastupila pandemija uzima sve više maha, a mnogo građana zna 'nasjesti' na razne prijevare i ostati bez novca.
Prenosimo njihove savjete:
1. Kupujte od pouzdanih izbora
Koristite marke i trgovine koje su vam poznate.
2. Provjeravajte kako su ocijenjeni prodavatelji
Posebno provjerite nepoznate trgovine i pojedince prodavatelje.
3. Provjeravajte ponavljajuća/trajna plaćanja
Prije nego pošaljete podatke o svojoj kartici za plaćanje trajnih usluga preko interneta, saznajte kako možete prekinuti tu uslugu.
4. Provjerite je li prijenos podataka prikladno zaštićen
Prilikom pregledavanja interneta koristite HTTPS i SSL protokole.
Upamtite: Sam simbol lokota ne znači da je stranica zakonita/legitimna.
5. Prije plaćanja razmislite dva puta
Provjerite jeste li razumjeli rizike kupnje putem interneta.
6. Kad kupujete online, provjerite web adresu
Nikada ne koristite veze dobivene elektronskom poštom ili preko društvenih mreža. Podatke unosite isključivo izravno na sigurnim internetskim stranicama.
7. Sačuvajte sve dokumente vezane za online kupnju
Mogli biste ih trebati da utvrdite uvjete prodaje ili dokažete da ste platili robu.
8. Ne šaljite novce nepoznatom
Ako ne biste novac dali osobi koju ste slučajno sreli na ulici, ne činite to ni na internetu.
Ako je moguće, zadržite pravo da prvo primite robu.
9. Ne šaljite podatke o kartici putem e-maila
Nikada ne šaljite presliku kartice, broj kartice, PIN ili druge podatke o kartici putem elektronske pošte.
Nikada ne šaljite jednokratne zaporke SMS-om, Messengerom, WhatsAppom, Viberom ili drugim servisima.
10. Provjerite sigurnost plaćanja na web stranici
Internetsku kupnju obavljajte samo na web mjestima koja koriste pune sustave za provjeru autentičnosti (kao što je Verified by Visa / MasterCard sigurnosni kod).
11. Ne kupujete? Ne ostavljajte podatke o kartici
Ako ništa ne kupujete, ne ostavljajte podatke o svojoj kartici.