BERLIN - AndreasLubitz, kopilot zrakoplova njemačke zrakoplovne
Germanwings na letu 4U9525, koji se u srijedu srušio u francuskim
Alpama nije prvi pilot za kojega se pretpostavlja da je to
namjerno učinio, piše agencija dpa navodeći još nekoliko sličnih
slučajeva.
Situacije u kojima su piloti namjerno srušili zrakoplov da bi
počinio samoubojstvo vrlo su rijetki i vrlo ih je teško
uvjerljivo dokazati, piše dpa.
Samoubojstvo je, primjerice, jedna od teorija koja se spominje u
misteriju koji obavija nestanak zrakoplova Malaysian Airlines
MH370. Zrakoplov je nestao prošle godine u ožujku na letu iz
Kuala Lumpura prema Pekingu.
U studenome prošle godine u Namibiji se srušio zrakoplov
Mozambique Airlinesa. Tada je poginulo 33 putnika, a istražitelji
su zaključili da ga je namjerno srušio pilot koji je njime
upravljao.
Dužnosnici američke službe za zračni prijevoz vjeruju da je 1999.
kopilot u smrt namjerno odveo sebe i 217 putnika na letu 990
Egypt Aira. Pretpostavlja se da je namjerno srušio letjelicu u
Atlantski ocean nakon polijetanja iz New Yorka. Egipatske vlasti
oštro su zanijekale tu tvrdnju, uz objašnjenje da je nesreća
posljedica mehaničkog kvara.
Dvije godine kasnije, 2001. u Indoneziji se srušio zrakoplov
tvrtke Silk Air na liniji Džakarta - Singapur. Američki
istražitelji i u ovom su slučaju izrazili sumnju da je nesreću
namjerno prouzročio pilot. Tada su poginula 104 putnika, a u
izvješću američkih istražitelja stoji da je pilot imao
financijskih problema. Teoriju o samoubojstvu oštro su opovrgle
indonezijske zrakoplovne vlasti.
1994. pilot zrakoplovne tvrtke Royal Maroc, koji je navodno imao
ljubavnih problema, srušio je zrakoplov kojim je upravljao u
gorju Atlas nedugo nakon polijetanja iz Agadira. To su ustanovili
američki dužnosnici za zračni prijevoz, no udruga marokanskih
pilota odbacila je rezultate njihova istraživanja. Tada je
poginulo svih 44 putnika.
Situacije u kojima su piloti namjerno srušili zrakoplov da bi počinio samoubojstvo vrlo su rijetki i vrlo ih je teško uvjerljivo dokazati