"Pozivam na razum i odricanje od dijela prihoda osoblja koje štrajka, jer je to jedina mogućnost da CA opstane. Drugo rješenje su veliki penali, zapravo bankrot kompanije", rekao je Hajdaš Dončić.
Pozvao je Upravu i sindikate da nastave razgovore kako bi našli zajednički jezik i sačuvali kompaniju, te izrazio uvjerenje da CA ima potencijala za opstanak.
Na upit koliko bi eventualni bankrot Croatia Airlinesa odaslao ružnu poruku uoči turističke sezone i Hrvatskoj pokvario turističke planove, Hajdaš Dončić je podsjetio da je zračni promet već liberaliziran i napomenuo kako postoje kompanije zainteresirane da "naslijede" CA.
"Malo ružno zvuči, ali niskobudžetne aviokompanije jedva čekaju da uđu na prostor CA", kazao je Hajdaš Dončić. Nakon predavanja plana restrukturiranja i državne dokapitalizacije CA od 1,1 milijarde kuna, dodao je, stiglo je nekoliko prijava niskobudžetnih aviokompanija Europskoj komisiji.
To znači da te aviokompanije jedva čekaju da neki nacionalni prijevoznik bankrotira, kao što se desilo u Mađarskoj ili s America Airlinesom, pa da uđu na taj teren, rekao je ministar.
Na upit postoji li u CA mogućnost uštede na nekim drugim troškovima, a ne na plaćama osoblja, Hajdaš Dončić je kategorički ustvrdio kako ne postoji.
U planu restrukturiranja, koji su prihvatili Skupština i Nadzorni odbor CA-a a proslijeđen je Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, predviđene su velike uštede, prije svega kroz sprečavanje raznih povlastica kao što su bila besplatna putovanja članova Nadzornog odbora i sl. Ali dio ušteda mora doći iz troškova za plaće. To je jedina mogućnost da nacionalna aviokompanija opstane u sadašnjem opsegu do 2015. godine, naglasio je Hajdaš Dončić.
Ministar je također izvijestio da Uprava i Skupština CA razgovaraju s potencijalnim partnerima za dokapitalizaciju kompanije do 49 posto.
Komentirajući najavu štrajka strojovođa, Hajdaš Dončić je ustvrdio da radnici HŽ-a nemaju nikakvih razloga za štrajk jer plaće se redovno isplaćuju do 15. u mjesecu.
Po prvi put pokrenute su ozbiljne investicije u infrastrukturu i završio je natječaj za najbolju ponudu za proizvodnju novih vlakova. Po prvi put ćemo potpisati desetogodišnji PSO ugovor, po kojem država i jedinice lokalne uprave i samouprave mogu subvencionirati putnički promet, kazao je ministar.
Upozorio je da 2017. godine stupa na snagu liberalizacija putničkog prometa, što znači da će bilo koja željeznička kompanija moći obavljati usluge na hrvatskim željeznicama, pa se HŽ Putnički promet do tada mora pripremiti za konkurenciju.