Daljnja informatizacija Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) ukinut će tradicionalno čekanje pred šalterima, omogućit će elektroničko ugovaranje i fakturiranje računa te brže uvrštavanje lijekova na listu, rečeno je na današnjem predstavljanju projekta poboljšanja rada HZZO-a.
Projekt vrijedan 142.000 eura naručilo je Ministarstvo zdravlja, a finaciran je zajmom Svjetske banke. Na optimiziranju sustava poslovanja i smanjivanju administrativnog opterećivanja osiguranika angažirane su domaće tvrtke Koris, Infodom i Sofreco, ali glavni posao, tzv. 'reinženjering poslovnih procesa HZZO-a', uz pomoć stručnjaka Zavoda obavio je tim konzultanata francuske tvrtke Conseil Sante, koja proteklih mjeseci radi na master planu hrvatskih bolnica.
Ravnatelj HZZO-a Siniša Varga istaknuo je kako je identificirano 30-tak 'uskih grla' u Zavodu. Njih će se postupno rješavati u iduće tri godine. S tim u vezi planira se uvođenje e-ugovaranja i e-računa, obzirom da u HZZO godišnje dospijeva 30-ak milijuna računa iz bolnica, laboratorija i ljekarni.
Najavljeno je izbacivanje 'papirnate dokumentacije' i odlazaka na šaltere HZZO-a, a dokumenti i putni nalozi ubuduće će se potpisivati i izdavati elektroničkim putem.
"Planira se optimizacija prijava osiguranih osoba, stavljanja lijekova na listu te poboljšanje rada područnih službi HZZO-a", izjavio je Varga koji najavljuje i informatičko unaprjeđenje bolničkog sektora tijekom iduće dvije godine.
Većina procesa trebala bi biti riješena u iduće tri godine, ali neki su planirani i u razdoblju do 2020.
Voditelj projekta Georg Mannik upozorio je na potrebu smanjivanja utjecaja politike na rad HZZO-a radi njegova bržeg i transparentnijeg prilagođavanja potrebama građana.
"Da bi HZZO osigurao dugoročnu financijsku stabilnost, treba mu omogućiti veću samostalnost i fleksibilnost u donošenju odluka. To znači da bi odgovorne institucije trebale preispitati trenutni status HZZO-a. Tu se nude brojne opcije, a izbor je na vašim političarima”, ističe Mannik.