Estrada protiv bušotina /

'Naše more je nešto najljepše na svijetu, nemojmo to uništiti'

Hoće li estradne zvijezde spriječiti nove bušotine na Jadranu? Mjesec dana prije roka za potpisivanje koncesijskih ugovora s kompanijama koje će istraživati naftu i plin, sve je više glumaca i glazbenika protiv. Najglasniji među njima Meri Cetinić i Oliver Dragojević udružit će se glasove, a angažman najavljuju i ostali. Struka zabrinutost razumije, ali tvrde - posao je siguran.

2.3.2015.
19:17
VOYO logo

Kako najbolje zna i može - pjesmom - MeriCetinić namjerava se boriti za Jadran bez novih bušotina. Boji se za more, koje ju je proslavilo, pa će baš taj svoj hit otpjevati uz OliveraDragojevića i još neke glazbenike.

"Da shvatimo da već imamo bogatstvo, jedan ogromni rudnik zlata, i nemojmo to sad zatrpati da bi našli nešto deseto", izjavila je Meri. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ona je krenula među prvima, ali nije jedina. Brojni poznati glumci i glazbenici već su dali podršku inicijativi SOS za Jadran, između ostalog GoranGrgić i MiroslavŠkoro.

A splitski glazbenici najavljuju akcije. "Svakako smo protiv toga. Pokušat ćemo se što više angažirati da zaustavimo tu besmislicu", izjavio je LukaBarbić iz TBF-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon javne rasprave Agencija za ugljikovodike dobila je gotovo 3000 primjedbi na stratešku studiju utjecaja na okoliš. Tek neki su konstuktivni, no iz Agencije poručuju da će projekt donijeti puno koristi.

"Od energetske neovisnosti Hrvatske, s obzirom da mi sad trenutno uvozimo oko 30 posto plina i 80 posto nafte, do ogromne koristi za državni proračun.Jedan dugoročni period gdje je potencijal i izgradnje naftnih platformi u našim brodogradilištima i zapošljavanje nove radne snage", izjavila je predsjednica Uprave Agencije za ugljikovodike BarbaraDorić.

Eko udruge koje koordiniraju protuakcijom tvrde da je zarada od nafte višestruko manja od one koju donosi turizam, a prijetnja zagađenjem velika.

"Mi ćemo napraviti sve što je u našoj moći u skladu s našim resursima i sa našom misijom, a to je smatramo interes svih nas - zaštita našeg zajedničkog blaga - Jadrana", rekao je ZoranTomić iz Greenpeacea.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali mi ga i štitimo, već 40 godina, tvrde u INA-i, jednoj od pet kompanija koja je dobila dozvolu za istraživanje.

"Šanse za bilo kakve neugodne situacije se mjere u promilima. Nama je sigurnost broj jedan, nama je sigurnost prije svega", izjavila je direktorica Sektora istraživanja INA-e LilitCota. Tvrde, incident se nikad nije dogodio, ali apsolutnu sigurnost nitko ne može jamčiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto je protiv inicijative za ekspolataciju nafte u Jadranu, objasio je gostujući u RTL-u Danas i OliverDragojević

"Taman sam došao trajektom iz Vela Luke i dio puta je bio po danu, pa sam gledao u to more i ne mogu se oteti dojmu da je to nešto najljepše na svijetu. Usput sam pročitao jedan članak u kojem me se veže uz politiku - ja sam čovjek koji nikad nije bio i nikad neće biti u politici. A što se mora tiče, ja ga toliko volim da ja moram nešto reći jer sam nervozan kad se slučajno pomisli na nekakvo onečišćenje Jadrana", rekao je pjevač. 

"Mi pjevači, estrada - možemo pjevati, apelirati, probuditi svijest kod ljudi. Ustvari trebalo bi pitati sve Hrvate i Hrvatice i ljude koji žive u Hrvatskoj da samo kažu 'da' ili 'ne'. Mislim da to nije teško ispitati i da je to najpoštenije. A mi smo obavezni generacijama koje dolaze ostaviti nekakvu ljepotu. Volimo se pohvaliti u svijetu s morem i stvarno stranci kad čuju za Jadrana kažu - ludilo. Šteta je, nemojmo to uništiti", dodao je. 

"Vi znate da Jadran ima struje s jedne i druge strane, oni imaju pijesak, mi imamo kamen. Ako se bilo kakav incident dogodi, a siguran sam da ima rizika, pogledajte Meksiko, Novi Zeland.. I oni dignu pijesak i nafte nema. A mi moramo kamen čistiti skoro pa s četkicom za zube. To je nemoguće očistiti. Ja sam protiv tih bušotina. Mi nismo naftna zemlja, mi smo turistička zemlja", zaključio je Oliver. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo