Udruženje europskih auto klubova provelo je prošli tjedan zanimljivo istraživanje u kojem se nastojalo istražiti koliko auto marka i svijest o vlastitoj moći utječe na ionako zabrinjavajuće ponašanje njenih vlasnika.
Pošlo se od opće poznatih podataka da se svaki peti vozač na cesti ponaša agresivno, nagurava na susjeda, pretječe, trubi i psuje.
Rezultati izgledaju ovako: najživčaniji i najbahatiji su vozači merceseca (30 posto) i BMW-a (28 posto), slijede vozači volkswagena (25 posto), francuskih vozila (22 posto), audija (21 posto) te opela (19 posto).
Najsmireniji su ispali vozači kombija te malih autobusa, naravno isključujući marku Mercedes i Volkswagen, a u totalnoj nirvani pokazali su se vozači japanskih vozila. Pitanje jest je li tome razlog duhovna kultura i tradicija meditiranja ili sigurnosni sistemi koji ne dopuštaju divljanje na cesti.
Pa iako vozači mercedsa i ne vode baš uvjerljivo na ljestvici agresivnosti, činjenica jest da je takvo ponašanje već od ranije ugrađeno u njihovu u psihu, a daljnjim odabirom bijesnih modela temperament se samo dodatno podcrtava i naglašava. Na kraju, jedno je sigurno: agresivnost i nepoštivanje pravila raste proporcionalno s brojem konjskih snaga.