Brojke se vrte, ali pištolj i dalje stoji u rezervoaru. A od danas će stajati i još dulje jer su cijene ponovno pale. Litra eurosupera 95 u utorak je pala za 31 lipu i sada stoji 8,80 kuna na Ininim, Tifonovom i Petrolovim benzinskim postajama, dok je Croduxovim za tri lipe skuplja.
U posljednjih osam tjedana litra eurosupera 95 pojeftinija je za 1,39 kuna pa je prosječni spremnik od 50 litara od početka listopada jeftiniji za 69,5 kuna. Od srpnja, taj je spremnik jeftiniji čak 117 kuna.
Vozači koji koriste eurodizel imaju također razloga za zadovoljstvo. Cijena litre tog goriva pala je za 27 lipa. Na Ininim, Tifonovim, Croduxovim i Petrolovim postajama stoji 8,47 kuna. To je ujedno i najniža cijena te vrste goriva od veljače 2011. godine.
Sa sto kuna prosječni auto koji troši sedam litara Eurosupera 95 na sto kilometara, krajem 2008. stigao je iz Zagreba do Svetog Roka, gotovo 230 kilometara. Godine 2011. crvena lampica upalila se malo prije Otočca. Već u travnju 2012. jedva se moglo proći Bosiljevo, tank bi se ispraznio na odmorištu Modruš - što je 100 kilometara kraće nego 2008.
Sa današnjim pojeftinjenjem može se doći do sredine Like, točnije Ličkog Lešća, 162 kilometra od Zagreba. Građani misle da bi cijene trebale biti i niže.
Cijene se sporo mijenjaju, posebno kad trebaju pojeftiniti. Godine 2009., kada je barel bio 44 dolara, cijena Eurosupera 95 u Hrvatskoj bila je 6 kuna i 74 lipe. Danas, kada barel košta 56 dolara, cijena Eurosupera i dalje je visoka! No, sadašnja cijena nafte na granici je isplativosti proizvodnje, tvrde stručnjaci.
"Iz tih razloga će vjerojatno proizvođači početi reducirati ponudu, što će dovest do porasta cijena u sljedećih nekoliko mjeseci", naglasio je naftni stručnjak Igor Dekanić.
"Kada govorimo o cijeni nafte govorimo o manje od polovice maloprodajne cijene i benzina i dizelskih goriva. Više od polovice je zapravo državni ili paradžavni prihod", dodao je.
Upravo zbog toga proračun bi mogao ostati bez pola milijarde kuna. No, šteta bi mogla biti i veća od deflacije, koja prati pad cijena goriva, i zbog koje bi mogao padati BDP. Nervoza oko cijene nafte štetit će i investicijama.
"S obzirom da je Hrvatska zemlja, koja se percipira kao jedna od najrizičnijih zemalja od novih članica EU u regiji, jedan takva eskalacija problema bi onda mogla predstavljati skuplje i teže refinanciranje tijekom sljedeće godine", istaknuo je glavni ekonomist Societe Generale Splitske banke Zdeslav Šantić.
Na pitanje slijedi li nakon današnjeg još koji krug sniženja, distributeri odgovaraju da će se ravnati prema mediteranskom tržištu i cijeni barela - koja već pola godine pada.