Referendum protiv monetizacije /

Na jednom mjestu u četiri sata tisuću potpisa!

U Hrvatskoj je počelo prikupljanje potpisa za još jedan referenudum - protiv monetizacije autocesta. Na 600 štandova diljem zemlje, prema tvrdnjama organizatora, rekordan odaziv. I dok se potpisom građani zalažu da kilometri autocesta ostaju u hrvatskom vlasništvu, Vlada upozorava monetizacija je najbolje rješenje za vraćanje kredita kojima su građene.

11.10.2014.
18:12
VOYO logo

Potpis za potpisom protiv koncesije u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Slavonskom Brodu, Zadru...

Prvog jutra – organizatori su zadovoljni odazivom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne samo da smo zadovoljni nego smo prezadovoljni, od jutra pa do 12 sati samo na ovom štandu skupili smo preko 1000 potpisa", kazao je Krešimir Sever, predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata.

Iako je nakon skupljanja potpisa protiv outsourcinga i za preferencijalno glasanje ovo treća ovakva akcija ove godine - u inicijativi 'Ne damo naše autoceste', koja okuplja pet sindikalnih središnjica, dva cestarska sindikata i sedam organizacija civilnog društva - ne boje se da su građani zasićeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Neuspjeh ovog prethodnog referenduma nema nikakve veze s ovom stvari, mislim da građani prepoznaju izvanrednu važnost ove teme", rekao je Teodor Celakolski, udruga Pravo na grad.

Golemi dugovi nastali su zbog uzimanja kredita za izgradnju autocesta. Na naplatu ove i iduće tri godine ukupno dolazi 2 milijarde eura, a HAC i ARZ ih ne mogu vratiti. U Vladi su uvjereni da je najpovoljnije rješenje davanje autocesta u koncesiju jer će se u protivnom morati dizati novi krediti i ukupno će se morati vratiti 8 milijardi eura.

"Odluka je vrlo jednostavna, želimo li se dalje zaduživati nepovoljnije ili po prvi put u Hrvatskoj povijest smanjiti javni dug", kazao je prije koji dan Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa, pomorstva i infrstrukture.

Stručnjaci poručuju, treba još proučiti koliko se u ovakvom obliku može uštedjeti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Monetizacija može dati kratkoročne pozitivne učinke, ali može se to i u ovom postojećem stanju optimizirati i kroz drugačiji sustav naplate i kroz drugačiji sustav održavanja znaći određene ljude preraspodjeliti na neka druga radna mjesta", pojasnio je Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti Zagreb.

Gotovo sve glavne gradske trgove i druga frekventna mjesta diljem Hrvatske iduća dva tjedna zauzet će 600 ovakvih štandova. Iako je nejasno koliko točno trebaju prikupiti potpisa, organizatori su sigurni da će ih biti dovoljno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo