skromnija prava /

Muke po kolektivnom ugovoru: Piloti i dalje ne pristaju na rezanje plaća

Smiruju se tenzije oko kolektivnog pregovaranja u državnom Croatia Airlinesu. Nakon što su skromnija prava potpisali aviomehaničari, kabinsko osoblje najavilo je da odustaje od svojih zahtjeva, među kojima je bio i onaj o 1.000 kuna naknade za svaki let na zrakoplovu tipa Dash. Piloti i dalje ne pristaju na rezanje plaće od 22 tisuće kuna i 116 slobodnih dana godišnje.

18.4.2013.
18:48
VOYO logo

Aviomehaničari Croatia Airlinesa dogovorili su se s upravom i zasad jedini potpisali skromnija prava u novom kolektivnom ugovoru.

"Odrekli smo se nekih stvari, nisu to neke prevelike, ali zbog daljnjeg razvoja našeg sektora odlučili smo se da je ipak pametnije pristati na ovo što nam kompanija nudi", kazao je Antonio Čoljak iz Samostalnog sindikata aviomehaničara.

To tek treba potpisati još pet sindikata, jer kompanija na plaćama i pravima želi uštedjeti 17 milijuna kuna. I kabinsko osoblje priopćenjem je potvrdilo da će na to pristati.

Iako su stujardese u mučnim pregovorima ranije iz neobjašnjenih razloga tražile i da im se plati po 1.000 kuna za svaki let zrakoplovom Dash.

"To je taj famozni dodatak za stres i strah za letrenje na zrakoplovu Q400, zatim drugi zahtjev je bio da se na zrakoplovu bukira dva sjedala kako bi za vrijeme leta kabinska posada mogla koristit stanku za ručak", pojasnio je član Uprave Croatia Airlinesa Zlatko Širac.

Uprava je to glatko odbila. Iako im namjeravaju primanja srezati između 10 i 20 posto, podsjećaju da piloti u prosjeku zarade oko 22 tisuće, a stujardese više od 9.000 kuna na mjesec. No, piloti na to ne pristaju, baš kao ni na manje otpremnine ili smanjenje slobodnih dana sa 116 na 106 na godinu.

"Piloti ne mogu pristati ni na kakvo smanjenje zato što im se prava nisu povećavala od 2007. godine, a 2008. im je skinuto još 5 posto koje su uzete svim zaposlenicima u svim državnim tvrtkama i to im nije vraćeno", naglasio je odvjetnik Sindikata pilota, Albin Hotić.

Croatia Airlines 2012. je imala 485 milijuna kuna gubitka. 900 milijuna kuna duga država je lani pretvorila u vlasnički udio. Natezanja oko kolektivnih ugovora tek su dio programa restrukturiranja, koji predviđa rezanje troškova za 72 milijuna kuna.

"Borimo za očuvanje Croatie Airlinesa, vjerujem da je svim zaposlenicima u interesu da imaju tvrtku u kojoj će nastaviti raditi, stoga se materijalna prava moraju smanjit", istaknuo je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.

Možda ne baš svi jer da kompanija opstane, predviđa se i otpuštanje 200 od 1.000 zaposlenika u iduće dvije godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo