RTL Danas istražuje /

Može li kolovoz isprati negativni efekt kišnog srpnja?

Milijun i 100 tisuća turista! Obala puna, restorani krcati, a blagajne se polako pune. Stavke za poželjeti u špici turističke sezone koja daje snažan doprinos domaćoj ekonomiji. No, stručnjaci ipak upozoravaju da to nije dosta te da unatoč masovnom desantu stranaca zarada nije ni približno dovoljna te da neke stvari treba mijenjati iz korijena. RTL Danas donosi ekonosmki i financijski aspket turističke sezone 2014.

3.8.2014.
18:35
VOYO logo

Vrijeme ih ove sezone, barem do danas, nije voljelo! No kad počne kiša, počne i potrošnja. Plaža se mijenja laganim šopingom. Zadar vrvi turistima koji traže način da nježno ubiju kišni dan na odmoru.

Turisti troše - domaćini zbrajaju. No zasad je teško govoriti o financijskim učincima, jer se i sami fizički dolasci još obrađuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zadnje brojke koje je dobio RTL govore da se u Zadarskoj županiji trenutačno nalazi 80 tisuća turista, a u Šibenskoj oko 70 tisuća. Jučerašnja procjena od milijuna turista korigirana je na milijun i 100 tisuća što potvrđuju i iz turističke struke.

"Ovaj vikend je bio vikend najjačeg dolaska u Hrvatsku. Mi cijenimo da u ovom trenutku milijun i 100 tisuća ljudi odmara u Hrvatskoj. Najave su dobre za kolovoz, odlične za rujan. Očekujemo uravnoteženu sezonu do kraja", uvjerava predsjednik Udruženja putničkih agencija Boris Žgomba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No ipak loš srpanj zbog vremena teško će izvući i rekordan kolovoz. One destinacije koje su bile u minusu možda eventulano izravnaju na nulu. Ukupni učinak dosta će ovisiti o kampovima i naravno o vremenu.

Sezona je u zenitu, s milijun i sto tisuća stranaca na Jadranu, iako tu brojku nije u stanju potvrditi Turistička zajednica. Zbrke bi bilo manje kad bi postojao sustav koji bi pratio broj turista. To bi za državu s ovako bitnom granom ekonomije trebalo biti normalno. Ministar takav sustav najavljuje za iduće ljeto. A stručnjaci pak poručuju da turizam treba velike strukturne reforme.

"Dosta je farbanja starog Volkswagena, trebamo izgraditi cijelu novu indistriju. Evo to se nije dogodilo u zadnjih 20 i nešto godina, a taj privid uspješnosti u turizmu zapravo ovisi o stalnom prirastu jeftinog smještaja koji je isključivo kupališnog karaktera", kaže MiroslavDragičević iz Horwath Consultinga.

Prema najavama i iduća dva vikenda bit će udarna. Kolovoz će tako pokušati isprati negativan efekt prehladnog i kišnog srpnja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo