Ukoliko se ukine i posljednja prepreka koju za sada može ukloniti jedino komisija Europske unije ? automobili bi se uskoro trebali kupovati ne samo kod distributera i u ulaštenim auto salonima već i u supermarketima, robnim kućama te malim dućanima.
Povod takvom prijedlogu jest u zadnje vrijeme vrlo aktualno kršenje prava slobodne trgovine. Moćan, bezobrazan, lukav - ono što se donedavno pripisivalo američkom monopolu Microsoftu vrijedi i za Volkswagen kojega su prošli tjedan opalili u Luxemburgu svotom od 90 milijuna eura. No, iako je Volkswagen dobro prošao to još ne znači da će se i drugi auto proizvođači izvući podjednako lako. Među prvima strahuje DaimlerChrysler iz Stuttgarta koji je manipulirao na isti način s partnerima u Belgiji, Španjoskoj i Nizozemskoj, a šuška se da bi mogao biti kažnjen s 200 000 milijuna maraka. A da nije niti on jedini svjedoče identični prekršaji koje su počinili Opel, Renault i Peugeot.
Među prvima koji su oduševljeno prihvatili prijedlog jest Njemačka na čelu s lancem prodajnih dućana ? svaštarnica Tschibo. Čuveni Otto će još razmisliti i sačekati da vidi koliko se isplati uvoditi novine u asortiman svojih proizvoda.
Prema mišljenju ekonomskih analitičara slobodna prodaja automobila u svim mogućim vrstama trgovina bi se vrlo vjerojatno pozitivno odrazila na tržište. Razvila bi se zdravija konkurencija, a cijene bi se mogle smanjiti i do 25 posto, ne računajući naravno velike ljetne rasprodaje.