U četrdesetominutnom intervjuu kojeg je dao za Radio 101, redatelj Lordan Zafranović govorio je o dokumentarcu 'Tito - posljednji svjedoci testamenta', te o skandalu koji je obilježio početak njegova prikazivanja - razlazu s Mirom Šuvar, suradnicom na dokumentarcu koja je osigurala dio intervjua s vremešnim svjedocima.
Zafranović je u intervjuu kazao kako je s Mirom Šuvar puklo na tome što je ona htjela da bude u montaži. "Ja ni sa svojim najboljim scenaristima (Kiš, Filip David..) nisam tako radio, oni nisu dolazili u montažu, to je režiserska svetinja. Ona je htjela izbacivati najbriljantnije scene, recimo niz scena u kojima Herta Hass i Jara Ribnikar, Vanda Novosel, govore intimne stvari, posebno oko raspada ljubavi Tita i Herte, pa niz scena gdje se pojavljuje Titova ljubavnica. Onda smo se dogovorili da otkucamo ta svjedočenja, da ona obilježi ono što treba ući u film, ali je to odbila jer je htjela biti u montaži", kazao je Zafranović.
'Pravila se pametnija od samih svjedoka'
Dodao je potom da je Mira Šuvar "amaterka" s kojom je imao problema na snimanjima, jer je uskakala i "pravila se pametnija od samih svjedoka", da ju je upozoravao da pusti svjedoke da sami izgovore stvari, te da je "masu stvari morao izbacivati" zbog dva glasa koja su se čula na snimci. "Važno je da napomenem da sam na kraju ja sam postavljao pitanja i ta su se pitanja našla u seriji", kazao je Zafranović.
Kazao je i da je Mira Šuvar "ucjenom" došla do visokog honorara od otprilike 700.000 kuna za svoj rad na filmu, jer je prijetila raskidom ugovora s televizijom. Na pitanje je li mu koji od svjedoka naknadno prigovorio na seriju, kazao je da su svjedoci uglavnom pristali na intervju zbog njega. "Ona je možda kontaktirala te ljude pa pisala njihove odbijenice, ali oni su se bunili na neviđeno, jer nitko od njih nije vidio film", kazao je Zafranović. Kazao je i da je Mišo Broz bio zadovoljan s prve dvije epizode koje mu je pokazao.
Pavić imao ideju da Tita prodaju Spielbergu
Također, Zafranović je otkrio i što znači šum mora i valova u dokumentarcu. "Ja sam mediteranski autor, toj kulturi sam posvetio sve svoje filmove i radio ih s tim senzibilitetom, htio sam napraviti Tita s tog kulturološkog pogleda - more je s jedne strane stalnost, a epoha prolazi. A s dalmatinskim pjesmama sam htio dati svoj olakšavajući pogled na tu epohu", kazao je.
Otkrio je i ulogu Ninoslava Pavića u filmu - prišao mu je pokraj hotela Dubrovnik, s idejom da scenarij ponude Stevenu Spielbergu, jer bi npr. Stallone igrao Tita.