Seidl je laureat festivalskog priznanja MOTOVUN MAVERICK AWARD, namijenjenog autorima koji su individualnošću, slobodnim duhom i inovativnošću širili ili šire granice filmskog izričaja.
Nakon Kena Russella (2008.) i Terry Jonesa (2010.), treći dobitnik motovunske nagrade kojom se slavi neukalupljenost bit će austrijski autor Ulrich Seidl, koji je svojim je filmskim opusom posve izbrisao granice između dokumentarnog i igranog filma, činjenica i fikcije, ali i uvriježene konvencije 'uređenih filmskih kategorija'.
“Ja ne pravim razliku između igranih filmova i dokumentaraca. Zato su za moj rad skovali izraz “inscenirana stvarnost ”. To znači da ljudi u mojim filmovima nisu glumci, ali se ponekad tako ponašaju.”, kaže Seidl
Werner Herzog uvrstio je Seidla među deset svojih omiljenih redatelja, a za njegov film Animal Love izjavio je: "Nikada mi prije neki film nije omogućio izravan pogled u pakao".
Ulrich Seidl rođen je u Beču 1952., a odrastao je u gradu Hornu u donjoj Austriji. Studirao je novinarstvo, povijest umjetnosti i dramu u Beču, uzdržavajući se raznoraznim poslovima, prije no što je u dobi od 26 godina upisao studij na prestižnoj Bečkoj filmskoj akademiji.
Prvi film, dokumentarac Einsvierzig snimio je 1980. godine, a nakon kontroverzi koji je izazvao idućim filmom, Der Ball (1982.) – satiričnim portretom maturalne zabave u svom rodnom gradu – Seidl je ljubazno zamoljen da - napusti Akademiju.
1990. vraća se na scenu dugometražnim dokumentarcem Good News, da bi u sljedećih deset godina snimio još sedam, što filmskih što televizijskih dokumentaraca, te za svoj rad primio brojna priznanja i nagrade.
Za film Mit Verlust ist zu rechnen / Loss Is to Be Expected dobio je 1993. posebnu nagradu žirija amsterdamskog IDF-a, a 1999. nagradu publike Sarajevo film festivala za film Models.
Hundstage / Dog Days, njegov prvi igrani film, osvojio je Srebrnog lava na venecijanskoj Mostri 2001. godine, a u Motovunu je prikazan već iduće godine.
Nakon njega Seidl je snimio Zur Lage / State of the Nation, kritički pogled na Austriju pod vlašću ekstremno-desničarske koalicije, u kojem su pojedine epizode režirali još i Barbara Albert, Michael Glawogger i Michael Sturminger. 2003. snimio je kontroverzni Jesus, You Know, koji je na festivalu u Karlovym Varyma nagrađen kao najbolji cjelovečernji dokumentarni film, te potom 2004. prikazan i u programu Motovun Film Festivala.
Import Export, prvi film koji je Seidl ujedno i producirao, 2007. godine bio je nominiran za Zlatnu palmu na festivalu u Cannesu.
“Ne želim svojim filmovima zabavljati publiku, već je dirnuti, možda čak i uznemiriti. Moji filmovi ne kritiziraju pojedince već društvo … Želim gledatelje konfrontirati sa njima samima.”, kaže Ulrich Seidl.
Publika 14. Motovun Film Festivala sa Ulrichovim opusom 'konfrontirati' će se moći u posebnom retrospektivnom programu, a sam autor bit će gost ovogodišnjeg festivala od 25. do 29. srpnja.