Izložba "Granica 1981-1983" Seiichija Furuye, koja se otvara u ponedjeljak 13. svibnja u Galeriji Spot u Zagrebu, donosi seriju fotografija s početka 80-ih godina prošloga stoljeća u kojoj taj istaknuti japansko-austrijski fotograf istražuje odnos granica i ljudi u zemljama tadašnjeg Istočnog bloka.
Kako se ističe u najavi, dolazak u Europu u vrijeme obilježeno hladnim ratom te političkim i vojnim napetostima između Istoka i Zapada, za umjetnika porijeklom iz zemlje čiji je teritorij određen prirodom predstavljalo je i trenutak suočavanja s fenomenom granica kao umjetnih političkih tvorevina.
Život obilježen granicom
U svojoj seriji fotografija "Granica 1981-1983" Seiichi Furuya pokušava pronaći odgovor na pitanje "U kojoj mjeri jedna zemlja poznaje svoje granice i kako izgleda život ljudi u pograničnim područjima?".
Putujući pograničnim područjima Austrije, Furuya dokumentira mjesta gdje se život odvija prema nekim svojim pravilima i ritmom. Rad uključuje geografsku kartu s obilježenim lokacijama i 23 fotografije snimljene na granicama Austrije sa zemljama tadašnjeg Istočnog bloka, Čehoslovačkom, Mađarskom i Jugoslavijom.
Crno-bijele fotografije odmarališta, vidikovaca i raskrižja, uz brojne melankolične pejzaže, popraćene su bilješkama prikupljenima za vrijeme putovanja i upoznavanja s lokalnim austrijskim stanovništvom.
"U vrijeme kada se na europskom teritoriju proteže više kilometara ograda i bodljikavih žica nego u razdoblju hladnoratovske i blokovske podjele svijeta, a ulazi u pojedine države nalikuju na one koncentracijskih logora, granice više ne doživljavamo tek kao imaginarne linije između zemalja, ljudi i kultura. Danas, više nego ikad, one nalikuju nepremostivim zidovima", stoji u najavi.
Na prvi pogled romatnično, ali...
"Iako na prvi pogled djeluju romantično, mjesta na Furuyinim fotografijama obilježena su tragičnim događajima te, prema riječima autora, otkrivaju tišinu tužnih činjenica", dodaje se.
Seiichi Furuya rođen je u Japanu 1950. godine. Nakon što je diplomirao na Tehničkom sveučilištu u Tokiju, kreće putovati Europom. U Grazu upoznaje Christine Gössler, koja će ostati veliko nadahnuće i nakon njezine tragične smrti 1985. godine. Od 1975. Furuya je izlagao na brojnim izložbama u Japanu i u inozemstvu, na mjestima kao što su Forum Stadtpark (Graz, Austrija), Muzej Winterthur (Švicarska), Albertina Museum (Beč, Austrija), Vangi Vrtni muzej skulptura (Mishima, Japan). Objavio je nekoliko foto-knjiga, među kojima "Mémoires 1978-1988" (Camera Austria, 1989.), "Mémoires 1995" (Scalo Books, 1995.), "Christine Furuya-Gössler, Mémoires 1978-1985" (Korinsha Press, 1997.), "Portret" (Fotohof, 2000.) i druge.
Izložba je otvorena do 31. svibnja.