Ovo je priča o Jugi koju do sada nitko nije ispričao

Zašto je Tito bio opsjednut kinematografijom? Zašto su strani redatelji i glumci redovito snimali u Jugoslaviji. Kako je stvarana filmska iluzija jedne zemlje i što je od nje ostalo?

27.9.2011.
12:16
VOYO logo

Cinema Komunisto, film mlade srpske scenaristice i redateljice Mile Turajlić, donosi odgovore na ta pitanja i vodi nas na putovanje kroz ostatke Titove filmske industrije ispitujući uspon i pad jugoslavenske filmske iluzije.

Svečana premijera filma, uz izložbu fotografija velikih formata Producent u sjeni, održat će se u četvrtak, 29. rujnau 20 sati u kinu Europa, Varšavska 3. Premijeri će prisustvovati redateljica, dio filmske ekipe te neki od protagonista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Priča koja do sada nikad nije ispričana

Leka Konstantinović bio je 32 godine Titov osobni kinooperater. U tom razdoblju prikazao mu je ukupno 8.801 film, o čemu je vodio uredne zabilješke. Zajedno s redateljem Veljkom Bulajićem, Titovim omiljenim glumcem Batom Živojinovićem i direktorima i zaposlenicima Avala filma, Leka se prisjeća kako je maršal Tito koristio filmsku industriju da stvori 'zvanični narativ' nove države – Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije.

Od natrule scenografije u 'gradu duhova', u koji se pretvorila moćna Avala, do predsjednikove privatne sale za projekcije, pratimo čovjeka koji je opsesivno svake noći gledao filmove dok je danju, upravljajući zemljom, čitao, pa čak i prepravljao scenarije budućih filmova. Uz pomoć odlomaka iz više od 60 zaboravljenih jugoslavenskih filmova, Cinema Komunisto je priča o Jugoslaviji na način na koji ona nikada nije ispričana na filmskom platnu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O redateljici

Mladoj redateljici Mili Turajlić ovo je prvi dugometražni dokumentarac, na kojemu je radila četiri godine. Film je premijerno prikazan na najvećem svjetskom dokumentarnom festivalu IDFA u Amsterdamu u studenom 2010., a prikazan je i u konkurenciji prestižnog Tribeca Film Festivala.

Dosad je osvojio 11 nagrada u Srbiji, Italiji, Makedoniji, Urugvaju, Brazilu, Crnoj Gori, te na Cipru i Kosovu, a nedavno je osvojio i nagradu Focal Internationala za kreativno korištenje arhive u umjetničkoj produkciji.

Mila se školovala u Londonu, Parizu i Beogradu, a prije nego se otisnula u redateljske vode, radila je kao suradnica na produkcijama Discovery Europe, Arte i BBC-ja, te kao asistentica režije i koordinatorica produkcije na velikim američkim produkcijama, kao što su ApocalyptoMela Gibsona, Fade to BlackOlivera Parkera, Brothers BloomRiana Johnsona te Human Zoo u produkciji Luca Bessona.

Film je na srpskoj premijeri u beogradskom Sava centru privukao više od tri tisuće ljudi, što je najveća premijera jednog dokumentarca u toj zemlji ikad, a nakon toga je imao ograničenu distribuciju u kinima, što je također presedan za jedan dokumentarac u toj zemlji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za premijeru je u prodaju pušten ograničen broj karata koje se mogu kupiti već sada na blagajni kina Europa. Ukoliko ne uspijete uhvatiti svoje mjesto na premijernom prikazivanju, Cinema Komunisto od 30. rujna igra u redovitom programu Dokukina i kina Europa!

Dan nakon premijere, u petak 30. rujna Mila će razgovarati s publikom nakon projekcije u 21 sat u Dokukinu. Istodobno sa zagrebačkom kreće i splitska kinodistribucija, pa od 29. rujna film možete pogledati i u Kinoteci Zlatna vrata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image

Artistico predstavlja zanimljiv festivalski program i poziva na najkreativniju nabavku poklona

Još iz rubrike
Image

Artistico predstavlja zanimljiv festivalski program i poziva na najkreativniju nabavku poklona