Kronično nedostaje vozača autobusa
Tvrtka Brioni Pula neprekidno ponavlja natječaj za zapošljavanje 20 vozača. Ali nema ih. Imaju pedesetak autobusa, nedavno su kupili tri nova. Planirali su nabaviti još pet, ali nema ih tko voziti. Direktor Ante Kvasina dio krivnje vidi u obrazovnom sustavu koji ne školuje ovaj kadar pa oni koji žele postati vozači moraju sami plaćati autoškolu. A oni kvalificirani sve češće odlaze u inozemstvo, izvijestila je Hrvatska uživo.
Skandinavija i Njemačka plaćama privlače naše vozače
Njemačka je tražila 16.000 vozača. Naime, Njemačka je dosad bila pokrivena željeznicom, nije imala autobusni prijevoz. Sada su odlučili napraviti to da se povežu i autobusnim linijama. Tako da je dosta ljudi otišlo, kaže Kvasina. Nije atraktivna samo Njemačka, već i Skandinavija, kaže vozač s 28 godina radnog iskustva. Alen Bilić, vozač tvrtke Brioni Pula kaže da razlika između plaća u hrvatskim i njemačkim prijevozničkim tvrtkama doseže i 2000 eura stoga je monogo njegovih kolega otišlo raditi u inozemstvo.
Razlike u primanjima ne treba uzimati doslovno, piše HRT. Vozači na domaćim linijama mjesečno, s dnevnicama, mogu zaraditi desetak tisuća kuna, a na inozemnima i 2000 eura. Kako će se ova situacija razriješiti? Jedan od scenarija je da ćemo i mi morati uvoziti vozače. I to one koji nisu konkurentni na europskom tržištu.