Iako su se u 2009. godini uspješno othrvali recesiji, domaći izdavači i knjižari u prvoj polovici 2010. zabilježili su slabiju prodaju. Naklada Ljevak tako, u odnosu na isto razdoblje lani, bilježi pad prodaje za 15 posto, Jesenski i Turk 10 posto, dok je Algoritmu online prodaja smanjena za 3 posto.
Iznimka je samo Profil, koji je unatoč krizi ostvario dobre rezultate i u prvoj polovici godine prodao 20 posto više nego lani, kada je ukupna prodaja u Profilom knjižarama porasla za 10 posto.
"Takav rezultat smo i očekivali s obzirom na ulaganja u nove knjižare, kao i kulturna događanja koja smo organizirali", kaže direktor Profil Multimedije Krunoslav Krunić, dodajući kako se i online prodaja u odnosu na prošlu godinu utrostručila.
Za razliku od Profila, u kući Jesenski i Turk bilježe pad prodaje od 10 posto i online prodaje za 20 posto.
"Na internetsku prodaju odrazilo se stanje u cijeloj branši zbog kojeg je ove godine izašlo neusporedivo manje novih naslova nego prijašnjih godina, pa tako imamo i manji ukupni promet", pojašnjava direktorica prodaje Jesenskog i Turka Vesna Juriško. Pad prodaje, kako ističe govoreći za Poslovni dnevnik, ublažili su širenjem tržišta i sudjelovanjem na većem broju sajmova.
Prihodi u Algoritmu nisu doživjeli veliki pad zbog raznih akcija, a i online prodaja pala je za 3 posto.
"Možemo reći da smo zadovoljni ostvarenim rezultatima", kaže voditeljica marketinga maloprodaje Algoritma Lana Šoštarić.
Iako u Nakladi Ljevak bilježe pad prodaje od 15 posto, prema riječima tamošnje direktorice marketinga Lidije Krvarić, nadaju se da će ostvariti planirane rezultate.
"Online prodaja raste. Do kraja godine očekujemo da će činiti najmanje 15 do 20 posto prihoda", kazala je Krvarić za Poslovni dnevnik.