Riječ je o kazališnoj predstavi Saloma redatelja Damira Zlatara Freya napravljenoj prema motivima drame Oscara Wildea čija je premijera zakazana za 27. veljače u Gradskom kazalištu Pula.
Saloma – drevni biblijski motiv u kojem Herodijadina kćer izvodi svoj ples kao rođendanski poklon svome stricu, mužu svoje majke i rimskom upravitelju Judeje – Herodu, a zauzvrat traži i dobiva na pladnju glavu Ivana Krstitelja, motiv je koji je kroz povijest uzbuđivao umjetnike različitih područja (slikare, kipare, pjesnike, pisce...) zbog svoje izuzetne dramatičnosti, prikrivene erotike, motiva opasnog zavođenja.
cate-201002220631004 A zašto danas? Zato što ta priča koja diskutira poremećenost sistema osnovnih ljudskih vrijednosti postaje upravo nezaobilaznom u turbulentnim vremenima.
Jer životi ovih likova i jesu započeli davno, u vremenu smjene civilizacija, u vremenu koje je stare vrijednosti osudilo na nestajanje, a nove još nisu bile nastale. Samo nekoliko godina nakon što je Saloma otplesala svoj ples i dekapitirala vjesnika promjene, isto je učinila i razjarena gomila razapevši Krista. Poncije Pilat oprao je ruke od tog zločina, kao i Herod, odustajući od osobnog morala u korist onog propisanog rukom manipulatora na vlasti.
Tako i Wildeovo vrijeme fin de siecla iz istog je razloga bilo prisiljeno u Salomu ponovo uperiti svjetla reflektora duha. Njegova kritika lažnog morala visokopoetičnim jezikom značenjski je razorna i secira probleme društva u promjeni.
Njen je Ples ponovno prepoznat na prijelazu tisućljeća. Zrakoprazni prostor između dvaju epoha puni se tranzicijskim floskulama koje u toj pauzi histeričnog vremena u kojem smo zarobljeni krade i sakriva Identitet pojedinca. Biti ili ne biti zamijenjeno je pitanjem biti ili imati. Utopija je dokinuta, Ideali zabranjeni. Okrutnost postaje modus preživljavanja.
Univerzalnost teme u srazu s našom suvremenošću otvorila nam je politični prostor na pozornici teatra na kojem Saloma postavlja pitanja o nama samima. Njen Ples tjera na razmišljanje, tim je riječima dramaturginja Željka Udovičić, zaslužna za adaptaciju ovog remek- djela opisala ono što će se dgađati na sceni Pulskog kazališta.
U predstavu sudjeluje odličan glumački ansambl, između ostalih Helena Minić, Marinko Leš, Ivana Kalc, Rade Radolović Leonora Surian, Lana Gojak, Marko Kalc, Dalibor Brkić, Ana Romano, Gordana Šimić i drugi.