Kako bi dobili što bolji produkt dizajn, Tate i CultureLabel.com pokrenuli su natječaj za dizajn predmeta koji će se prodavati u muzejskim dućanima Tatea te preko internetskih stranica Tate Online i CultureLabel.com.
U proizvodnju će ići dva predmeta, jedan koji će stajati do 10 funta i jedan skuplji - do 100 funta. To je zadano i u propozicijama natječaja, dizajneri (nije važno formalno obrazovanje, tek da je natjecatelj stariji od 18 godina) iz cijeloga svijeta mogu prijaviti radove koji se uklapaju u te dvije, financijama određene kategorije.
Neki od naputaka dizajnerima muzejskih suvenira su da pokušaju uhvatiti iskustvo posjetitelja Tatea, da se inspiriraju arhitekturom Tateovih galerija, recimo poznatim londonskim Tate Modernom, ali i Tate Britain, Tate St Ives i Tate Liverpool.
Do sada je pristiglo mnoštvo radova, među njima stoper za vrata u obliku Tate Moderna, tenisice s mondrianovskim uzorkom, držač časopisa u obliku Tate Moderna, pamučne majice s raznim natpisima... Među pristiglim radovima je i grafitna olovka s otisnutim londonskim atrakcijama koju je prijavila dizajnerica Tena Letica iz Hrvatske. Radovi se mogu pregledati na release.culturelabel.com, a natječaj je otvoren do ponoći 26. veljače.
Osim što će se odabranim dizajnerima realizirati rad te će osvojiti novčanu nagradu i postotak od prodaje tijekom prvih šest mjeseci, najvažnije je što će dobiti priliku da se afirmiraju u prestižnim muzejskim prostorima i da posredstvom CultureLabel.com budu prisutni u cijelome svijetu.
Takav bi natječaj dobro došao i Muzeju suvremene umjetnosti, čiji je muzejski dućan za sada vrlo slabo opremljen. MSU nije čak ni realizirao suvenire koje su posebno za taj muzej svojedobno radile nagrađivane dizajnerice Dora Bilić i Tina Müller iz studija Bilić_ Müller, za što su dobile velike pohvale (recimo, sapune u obliku nove zgrade Muzeja).
Dakle, čak i da MSU nije spreman raspisati natječaj sličan Tateu, našlo bi se među već postojećim radovima domaćih dizajnera onih koji bi bili prikladni i ne previše skupi za muzejsku ponudu.
Ovako su im veće šanse da im se rad nađe u nekom inozemnom muzejskom prodajnom prostoru, kao što se beskrajni samoljepljivi kalendar zagrebačkog Laboratoriuma može kupiti, na primjer, u Tate Modernu i u londonskom Muzeju dizajna, ali ne i u MSU-u, piše Pogledaj.to.