Na upit zašto je, kad je, kako kaže, već slavan, prihvatio tu dužnost i došao iz Zagreba u Split, Bogdanić odgovara:
"Ja to želim. S obzirom na to da sam Dalmatinac, rođen na Hvaru, u duši mi je uvijek Mediteran. Prihvatio sam mjesto ravnatelja Baleta možemo reći 'iz dišpeta'. Gotovo trideset godina živio sam i radio u svim važnijim baletnim kućama, kao što su München, Hamburg i Berlin. U Split namjeravam prenijeti svoja iskustva i znanja, usavršiti baletni ansambl. Želim dokazati da od tih ljudi koje imamo možemo napraviti divnu 'dijamantnu ogrlicu' koja će biti prezentirana u jednom drugom svjetlu."
U splitskom teatru zatekao je vrlo kvalitetan ansambl, plesače i soliste. Međutim, jedan od problema je što bi šest do sedam plesača prema jednom zakonu RH već moglo biti u mirovini, a prema drugom ne mogu jer moraju imati 65 godina starosti.
Spasiti radna mjesta
"Moram li ja forsirati te ljude da daju više od onoga što mogu? Oni su cijeli život dali splitskom Baletu, pronijeli njegovo ime i slavu svuda po svijetu. Što moramo učiniti da država ne ukine ta radna mjesta?", pita javno novi ravnatelj.
Prije njegova dolaska iz ansambla otišlo je šest ljudi, nedostaje mu 11 plesača. Bio bi sretan kad bi se nadoknadio barem 'manjak' od šest plesača.
"Članovi splitskog Baleta veliki su radnici, jako vrijedni i disciplinirani. Ali inzistiram na tome da smo svi jedan homogeni ansambl, da kad treba napraviti petu poziciju, cijeli ansambl i prvi i treći red to učini kao jedan, s istom snagom i emocijom. Tako da i publika na galeriji može vidjeti kvalitetu cjelokupnog ansambla jer ansambl je dio predstave, ne samo solisti i prvi red", decidiran je Bogdanić.
Splitskoj publici za Valentinovo priprema gala koncert s kompletno različitim repertoarom baletnih klasika i modernih koreografija. Samo dva dana poslije izvest će premijeru Don Quijotea u njegovoj koreografiji. Scenografija Dinke Jeričević i kostimi Barbare Bourek već postoje u teatru, a malo će se "dotjerati". Za travanj Bogdanić priprema premijeru Mačka u čizmama Brune Bjelinskog, a koreografiju će potpisati Ljiljana Gvozdenović.
Planira i mali festival
"To je predstava za djecu od 7 do 77 godina", ističe najavljujući za svibanj u svojoj koreografiji još jednu baletnu večer. Obnovit će program, ima neizigranih predstava (Trnoružica, Carmen, Bolero, Ščelkunčik...) U sklopu Splitskog ljeta bit će premijera Verdijane, predstava posvećena 200. godišnjici Verdijeva rođenja, balet isključivo uz Verdijevu glazbu.
"Na čarobnom Sustipanu želim napraviti mali baletni festival na kojem bismo izveli Don Quijotea, Grka Zorbu, Čudesnog mandarina, Neostvarene susrete, Mačka u čizmama, Verdija, jedan gala koncert, a planiram dovesti i gostovanje, ako budemo financijski mogli. Bilo bi to 10 dana baleta na Sustipanu, a kako je naš posao univerzalni jezik, stranci bi sigurno došli pogledati neku od predstava i jedan od najljepših prostora na Jadranu", kaže Bogdanić.
Kako splitski baletni plesači rade od 10 do 14 i od 18 do 21 sat, nužan im je fizioterapeut, kojeg nemaju.
"Imaju pravo da im država ili grad plati fizioterapeuta koji će ih masirati. Svaki vrhunski baletni plesač trenira kao i bilo koji drugi vrhunski sportaš u Splitu. Jednako vrijede i noge naših baletnih plesača i noge hajdukovaca", poručuje Bogdanić, koji želi javnosti pokazati da naš balet ima povijest i tradiciju.
Nažalost, u Splitu je veliki problem što nema ni osnovne baletne škole, a kamoli srednje. To velika šteta.