Krležino "Kraljevo" u ZKM-u

Kraljevo je nastalo kao umjetnički krik protiv besmisla i gluposti svijeta i vremena usred sveopćeg ratnog ludila 1915. godine, napisala je dramaturkinja Željka Udovičić

12.5.2000.
3:26
VOYO logo

ZAGREB, 11. svibnja (Hina) - Nakon velikog uspjeha na Festivalu u Bogoti u travnju, u srijedu je u Zagrebačkom kazalištu mladih održana hrvatska premijera "Kraljeva" Miroslava Krleže u režiji Paola Magellija.

Scenograf predstave je Miljenko Sekulić, kostimograf Leo Kulaš, a u glavnim ulogama nastupili su Katarina Bistrović- Darvaš, Davor Borčić, Maro Martinović, Pjer Meničanin, Suzana Nikolić, Filip Nola, Nađa Perišić-Nola, Urša Raukar, Doris Šarić Kukuljica, Damir Šaban, Ksenija i Kristijan Ugrina, Nina Violić i drugi.

"Kraljevo" je napisano godine 1915. i predstavlja revolucionarnu prekretnicu u Krležinom dramskom stvaralaštvu. Radnja se zbiva jedne kolovoške noći na Kraljevskom sajmu u predratnom Zagrebu. Ta zbivanja kazališna su metafora bolesnoga poremećenog društva koje nezaustavljivo srlja u veliku noć svjetskog rata i revolucije što će ga zbrisati sa svjetske pozornice. Sajam je orgija, velika poganska gozba, kanibalska svetkovima na kojoj se uz neprekidnu svirku i viku zadovoljavaju divlji animalni prohtjevi, napisao je uz "Kraljevo" teatrolog Boris Senker.

Dramaturkinja "Kraljeva" Željka Udovičić u programskoj knjižici piše da je Krleža Kraljevom i ostalim legendama osmislio prototip ekspresionističke otvorene dramaturgije, jer se dogodio prije no što je ekspresionizam ovladao europskim kazališnim daskama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Krležino cinično poigravanje sa smrću, elementi fantastičnog i fantazmagoričnog, osebujni crni humor koji postavlja pojedinca, malog čovjeka u odnosu prema globalnom, zabranjuju kazališni naturalizam i potiču na teatarsko istraživanje, piše Udovičić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kraljevo je nastalo kao umjetnički krik protiv besmisla i gluposti svijeta i vremena usred sveopćeg ratnog ludila 1915. godine. Nastalo je u prijelomno vrijeme kojem je imanentno ignoriranje 'pameti ljudske' i samim tim referira i na ovo vrijeme smjene tisućljećja, te neprijeporne smjene civilizacijskih epoha u kojoj smo zatečeni kao svjedoci. Sve su to, ističe Udovičić, motivi i motivacije za prepoznavanje suvremenog senzibiliteta Kraljeva i upravo ovakve predstave koja pokazuje da ono fantastično korespondira s najzanimljivijim kretanjima modernog teatra.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
stipendisti
NOVO
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
TREBA DIGNUTI ALARM /

EU puca po šavovima! Kriza s kojom se teško suočavamo: 'Svake noći cijeli jedan Marseille nema dom'