Nove navike /

Kupnja u doba korone: 'Bilježimo velik interes za online kupnju, potražnja je rasla i do deset puta'

Novi načini kupnje, oni preko interneta i dostava na vrata, čine se sve atraktivniji

12.4.2020.
17:23
VOYO logo

Odluke Nacionalnog stožera o zabrani okupljanja i rada trgovina promijenile su štošta pa i navike kupaca.

Čak 22 posto kupnje je sada online, iz naslonjača se naručuje dostava, ali i košarica po koju se odlazi na dogovorenu adresu. Nema redova ni nepotrebnog rizika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da se čeka u redu pred trgovinama kupci su se već naviknuli. No, posljednjih dana redovi su ipak bili dulji. Ivica je jučer čekao pola sata, danas je ponovno u trgovini.

"Zato kaj imam doma olovku i papir i nisam zapisao. Treba zapisati, a ja sam zaboravio. Trebam još uzeti paket jaja. Makar sam zaboravio i nešto za francusku", rekao je Ivica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pa je opet morao čekati. Za razliku od Luke. On je odlučio kupovati od kuće. Prekjučer je naručio, danas samo pokupio.

"Doći na red s ovim redom vani je nemoguće", kaže Luka Sorić iz Zagreba.

I nije Luka jedini. Sve je više onih koji na ovakav način pokušavaju doskočiti čekanju u redovima.

Već poznat po online kupnji i dostavi, "drive in" usluzi, trgovački lanac Konzum doskočio je, zbog velikog broja narudžbi, sve duljem čekanju na isporuku pa su u nekoliko trgovina organizirali uslugu u kojoj kupci samo pokupe narudžbu, ulaze preko reda i plaćaju na posebnoj blagajni dok za njih stvari pakira netko drugi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Bilježimo jako veliki interes za online kupnju, potražnja je rasla i deset puta, čak se i broj artikala u košarici udvostručio", rekao je Ivan Širanović, voditelj Odjela komunikacija Konzuma.

Novi načini kupnje, oni preko interneta i dostava na vrata, čine se sve atraktivniji.
Svjetski trendovi odavno idu u tom smjeru i rastu za 30 posto na godinu. Kod nas, objašnjavaju u Hrvatskoj gospodarskoj komori, rasli su 12 posto, nešto manje u kupnji hrane, više u ostalim proizvodima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iako je ova situacija natjerala on line prodaju u veliki rast, u ova zadnja dva-tri tjedna vidimo da je potražnja skočila za 10 posto", poručila je Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

No, ukupna maloprodaja od stupanja mjera Nacionalnog stožera na snagu ipak je pala za 25 posto, doznaje se iz HGK. Očekuju da će i uskrsne blagdane  građani proslaviti skromnije.  No, kažu, primjećuju da raste potražnja za domaćim proizvodima.

"U tjednu prije Uskrsa potražnja za domaćim jajima bila je triput viša nego u istom razdoblju lani, jednako je s mesom i povrćem", rekla je Ravlić.

Hoće li kriza promijeniti navike kupaca, teško je predvidjeti. Nekima neće, drugi nisu sigurni, a treći već tako kupuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja znam nazvati i porukicu poslati, meni je to dovoljno, mene druge stvari ne interesiraju", poručio je Ivan.

"Sumnjam. Šoping knjige i to da, ali neke stvari morate dodirnuti", rekao je Luka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vjerojatrno ovisi o tome koliko će stroge mjere trajati. 

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo