Prvi digitalni asistent /

Kako je nastao chatbot Andrija koji pomaže protiv koronavirusa; evo i što će se dogoditi s vašim podacima

Image
Foto: RTL.hr/Shutterstock

Dobio je ime po Andriji Štamparu koji je postavio temeljne principe javnog zdravstva koji se primjenuju diljem svijeta

14.4.2020.
9:02
RTL.hr/Shutterstock
VOYO logo

U Banskim dvorima Ministarstvo zdravstva i Ministarstvo uprave će danas u 11 sati biti predstavljen Andrija, prvi digitalni asistent u borbi protiv koronavirusa na WhatsAppu u Hrvatskoj.

Dobio je ime po Andriji Štamparu koji je postavio temeljne principe javnog zdravstva koji se primjenuju diljem svijeta. Chatbot Andrija koristi se preko WhatsAppa klikom na službenoj stranici ili slanjem poruke "Pozdrav" na broj +385997753049 koji ste prethodno spremili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministar uprave Ivan Malenica rekao je koji je zapravo Andrijin zadatak.

"Andrijin zadatak je uvažiti ozbiljnost situacije, umiriti ako je sve OK, uputiti na pravo mjesto bez panike ako situacija zahtijeva hitnu reakciju. Konačni cilj je pomoći zdravstvenom sustavu da se efikasnije bori protiv epidemije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvo krećemo od ljudske ekspertize, u ovom slučaju je to bila simulacija razgovora s prof. Brankom Kolarićem, a onda kada asistent počne komunicirati s tisućama ljudi na temelju njihovih reakcija, algoritmi ponašanja se mijenjaju. Andrija omogućuje građanima da nauče kako se ponašati u svakoj situaciji i da to onda mogu primijeniti na sebi ili drugim osobama do kojih im je stalo", kazao je ministar uprave Ivan Malenica za Netokraciju.

Image
Foto: RTL.hr

FOTO: RTL.hr

Kako je rekao, u ministarstvu su shvatili da moraju razviti nešto osobnije, a to je teško bilo moguće kroz koronavirus.hr bot

"U suradnji s agencijom Mediava, kao jednim od članova radne skupine zadužene za Andriju, shvatili smo da Andriji trebamo dati osobnost, a da tako nešto teško možemo kroz sustav koji bi se zvao koronavirus.hr bot.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A što je s podacima građana?

U tvrtki Mindsmiths smo već razvili nekoliko digitalnih asistenata u medicinske svrhe i tu smo naučili koliko je za ulijevanje osjećaja povjerenja i bliskosti u komunikaciji s korisnikom bitno stvoriti percepciju osobe, čak i kada je očito riječ o digitalnoj personi. Andrija digitalni asistent ima karakter dobronamjerne osobe koja je uvijek voljna pomoći i biti na usluzi građanima, a ujedno raspolaže bogatim znanjem u području borbe protiv koronavirusa", rekao je Malenica.

Objasnio je i što se događa s podacima građana pri korištenju Andrije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Andrija funkcionira tako da se korisnik dopisuje s digitalnim asistentom preko svojeg broja mobitela. Međutim, taj broj se više nigdje ne koristi u sustavu ili izvan njega kako bi se izbjegla mogućnost povezivanja s konkretnim fizičkim osobama. Nadalje, korisnik može dobrovoljno podijeliti svoju približnu lokaciju i stanje simptoma vezanih uz koronavirus. Ti podaci se u anonimiziranom obliku (bez broja mobitela) stavljaju na raspolaganje stručnjacima iz Ministarstva zdravstva kako bi efikasnije pratili razvoj epidemije. 

Htio bih ovdje naglasiti da je Andrija dobrovoljan alat kojim se građanima daje mogućnost da se direktno uključe u borbu protiv koronavirusa. Ako netko to ne želi, i to je sasvim u redu. Korištenje Andrije je anonimno i u skladu s pravilima o zaštiti osobnih podataka", objasnio je.

Andrijina sudbina će nakon završetka pandemije ovisiti o rezultatima ovog projekta. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo