RTL DOSJE /

Iako nam je obala u narančastom, brojke se približavaju rekordnoj 2019.: Turisti naveliko pristižu, a prizori podsjećaju na staro normalno

Jučer je krenula prava špica sezone

25.7.2021.
22:15
VOYO logo

Hrvatska obala je u narančastom. Nijansa je to do kraha sezone - scenarija koji smo doživjeli prošle godine, no trenutni turistički rezultati sličniji su rekordnoj 2019. nego pandemijskoj prošloj godini. Jesmo li od lani izvukli korona poučak i može li se s novim, strožim mjerama koje će vrijediti od sutra, nastaviti tragom 2019.?

Slika kao ona prije pandemije. Turisti pristižu sa svih strana, a u Dubrovnik su se vratili i gosti iz SAD-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Nikad nismo bili ovdje, a čuli smo puno lijepih stvari“, poručili su turisti iz SAD-a.

„Pokušavam doći u Hrvatsku još od početka Covida“, kazala je Nadya Henry iz SAD-a. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Oboje smo preboljeli covid i cijepljeni smo. Mislim da smo zaštićeni“, tvrdiAmerikanka Ema Dunn.

Ugostitelji su napokon malo odahnuli.

„Ove godine jesmo počeli malo bolje. Sad je trenutno relativno dobro. Sad ćemo vidjeti što će biti do kraja sezone i koliko ćemo izdržati“ , pojasnio je ugostitelj Zvonimir Jerković.

Jučer je krenula prava špica sezone. Autoceste su u srpnju srušile rekord pretpandemijske 2019. godine, i ukupni brojevi zasada bude optimizam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Gotovo smo na razini 2019. godine. Govorim svi sektori., I uz onu napomenu što dobro znate da fiskalizacija pokriva trećinu ukupnog prometa i aktivnosti. Pri čemu su hoteli i restorani čak i blago iznad indeksa sto u odnosu na 2019. A recimo barovi su negdje indeks 80 u odnosu na 2019. godinu“, kazao je 22. srpnja 2021. ministar financija Zdravko Marić.

Ipak, glavni imperativ i dalje je sigurnost kako bi se nastavio dobar niz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Ključno razdoblje za hrvatski turizam je od 15.7. do 15.8. Tada se akumulira 35 posto ukupnog turističkog prometa“, tvrdi predsjednik Vlade Andrej Plenković (HDZ). 

Danas je hrvatska obala narančasta, baš kao i prošle godine u ovo vrijeme. Tada smo od zelenog starta u lipnju, ponarančastili u srpnju, a već oko Velike Gospe bili smo potpuno crveni. I sezona je krahirala. A koliko, jasno je kad se podvuče crta: 
U srpnju te idealne 2019. stiglo nam je 4 596 685 turista koji su ostvarili 30 525 549 noćenja. U istom mjesecu prošle godine  došlo ih je upola manje: 2 449 953 i ostvareno je 18 596 819 noćenja. Ovog srpnja, do jučer, stiglo je 2 688 027 gostiju, a ostvareno je 17 864 174 noćenja. 

Do kraja mjeseca još je puni tjedan. Sada smo na već 80 posto rezultata iz istog razdoblja rekordne 2019. Godine za koju smo već i zaboravili kako izgleda.

Dobrodošli u staro normalno - 2019. godinu prepunih plaža, partija, koncerata, veselja, punih smještaja, dobre hrane, zadovoljnih domaćina, zadovoljnih gostiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Svi su ljudi jako prijateljski raspoloženi. Ulice su prekrasne. Hrana je odlična“, kazao je turist. 

Sezona je krenula još u ožujku. Ugostitelji su u startu muku mučili s nedostatkom čak 12.000 radnika.  A stanovnici gradskih jezgri, željni sna, s preglasnom glazbom pod svojim prozorima. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Tu samo lud čovjek može doć u Dubrovnik i reć evo ja ću tu spavat i uživat. Ja ne znam tko može u tome uživat“, izjavio je 28. listopada 2019. turist u Dubrovniku.

Glavna tema ljeta - tko gdje gaće suši.

„Pa di ću sušit veš. Šta treba u krevetu da ga sušim. U kuhinji gdje kuham??“, pitala se 16. kolovoza 2019. Antonija iz Pule.

Tiramoli su obranjeni. U rujnu smo stomilijunti put ugostili nekog turista na noćenju. I nastavili smo brojati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sezona 2019. završila je s rekordnom zaradom od 10 milijardi 539 milijuna eura. Tko je tada mogao naslutiti da će virtualna šetnja Hrvatskom na turističkom sajmu u Londonu - na tome i ostati.

Nakon mjeseci lockdowna, vrata koronaturizma 2020. teškom smo mukom otključali, ali pod posebnim mjerama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Ja sam gotovo potpuno siguran da će ova sezona biti za pamćenje“, 30. ožujka 2020.

Umjesto gužvi i žamora, krenula je sezona nadrealnih scena, sezona napetosti i neizvjesnosti.

„Ljude sad držimo na nekom stand byu. Ne znamo kad će ovo prestat. Hoće li prestat, koliko će trajat. Što je znači s nama?“, rekao je ugostitelj Marijan Jurišić 2. travnja 2020.

„Dobivamo otkaze svaki dan. Sad je sve otkazano do 15.6., štogod smo imali“, tvrdila je 5. travnja 2020. vlasnica apartmana Gordana Derossi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlada je krenula s mjerama pomoći. A ugostitelji su navukli rukavice i maske, izmjerili propisani razmak, dezinficirali sve, stišali glazbu i okrenuli se domaćim turistima. 

Image
Još malo restrikcija /

Hrvatska obala u narančastom, u Istri ljutiti na ostatak primorja: 'Nepravedno smo zakinuti. Tražimo da se odvojimo'

Image
Još malo restrikcija /

Hrvatska obala u narančastom, u Istri ljutiti na ostatak primorja: 'Nepravedno smo zakinuti. Tražimo da se odvojimo'

„Mi smo sada u ovom trenutku, za očekivati su još neke rezervacije popodne, na 35 posto popunjenosti. Gosti su svi iz Hrvatske“, kazao je vlasnik hotela Krunoslav Kapetanović 15. svibnja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon ideje o covid vizama koje nisu zaživjele, sredinom svibnja, prije mnogih drugih zemalja, stožer je ukinuo mjere i pustio sve koji su htjeli. Slovenci su proglasili kraj epidemije, Hrvatska se nadala istom. A dogodilo se obratno - ušli smo u crveno i krenuo je egzodus turista.

„Ne mogu si priuštiti četrnaestodnevnu karantenu zbog posla“, tvrdi turist. 

Da cijela ta 2020. ostane samo u retrovizoru, situacija se pomno prati iz dana u dan. Od ponedjeljka vrijede strože mjere za velika okupljanja, bez zelene covid potvrde nema okupljanja ni zabava, a i dalje traje kampanja za cijepljenje.

„Na neki način podcjenjivanje epidemioloških mjera, put je u crveno“, pojasnio je ministar zdravstva Vili Beroš 23. srpnja. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jesmo li izvukli koronapoučak i našli svoj recept za uspješnu sezonu, pokazat će tek iduća dva tjedna koja su - ključna.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo