Hrvati u svijetu u doba korone /

Hrvatski pomorac javio nam se iz Perzijskog zaljeva: 'Borba protiv korone? Nema distance na tankeru'

Image

Zadranin Alan nalazi se na tankeru u Perzijskom zaljevu, odakle će se zaputiti za Japan.

26.4.2020.
12:03
VOYO logo

Zadranin Alan časnik je na jednom japanskom tankeru koji prevozi sirovu naftu iz Katara i Saudijske Arabije u Japan. Pandemija korone zatekla ga je na brodu, a puna snaga svjetske zaraze dok je brod bio na remontu u Singapuru. Nakon više od mjesec dana remonta isplovili su prema Kataru i zasad, kaže, nitko od posade srećom ne pokazuje znakova bolesti. A međusobni kontakti posade se ne mogu izbjeći, smije se. "Pa mi tu svi skupa radimo, svakodnevni kontakt je neizbježan".

Remont u Singapuru uz stroge kontrole

"Trenutno se nalazimo u Saudijskoj Arabiji, ukrcavamo sirovu naftu. Prije toga smo bili u Kataru i Ujedinjenim Arapskim Emiratima", govori nam Alan koji međutim početak pandemije nije dočekao izoliran na brodu, već na doku u Singapuru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Bili smo mjesec i sedam dana u Singapuru u remontu. Kad smo došli u Singapur, početkom ožujka, oni su već imali stroge kontrole putničkog prometa, čak i zabrane dolazaka iz Kine i Južne Koreje, koliko sam mogao viditi na TV, ali sam život po gradu se nije puno promijenio (tu i tamo koja maska na licu) osim što su postavili ekipe za mjerenje temperature po šoping centrima i slično, ali sve je radilo normalno. Tada je bilo oko stotinjak zaraženih u Singapuru", priča nam ovaj pomorac koji nam se javio u sklopu našeg serijala Hrvati u svijetu u doba korone.

Napomenimo da je Singapur početkom travnja bilježio vrlo mali broj slučajeva, 1. travnja ih je bilo svega tisuću, no trenutno bilježi vrlo visok rast broja slučajeva, posljendjih dana gotovo tisuću na dan. Ukupno ih je više od 13.600, no broj smrtnih slučajeva je izuzetno mali, svega se 12 smrti pripisuje Covidu-19. U Saudijskoj Arabiji, gdje se ovaj zadarski pomorac nalazi sada, registrirano je više od 16 tisuća zaraženih, a umrlo je 136 ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjerenje temperature

Image
Foto: Shutterstock

"Nama je u Singapuru na brodu svakodnevno bilo vjerojatno više od stotinu radnika iz brodogradilišta, maske nismo nosili ni mi ni oni - tko je htio je mogao, ali nije bilo obavezno", kaže Alan.

"Rečeno nam je da se radnicima mjeri temperatura tri puta na dan. Kad bismo mi izašli van, na povratku u brodogradilište bi nam obavezno mjerili temperaturu, kao i svima koji ulaze unutra."

Međutim, kako su tijekom ožujka boravili u Singapuru, broj zaraženih se u toj državi počeo polako povećavati, pa su imali otprilike brojke kao i Hrvatska, govori nam Alan.  "Tako su i tamo počeli sa socijalnim distanciranjem, zabranom većih okupljanja, čak su zatvorili i granicu s Malezijom, smanjili su broj letova, u biti kao i svugdje, ali po gradu se i dalje normalno šetalo uz razmak od jednog metra", opisuje.

Prvi zaraženi u brodogradilištu

"E, a onda smo mi dobili obavijest od brodogradilišta da imaju prvog zaraženog. Tad nam je naša kompanija odmah zabranila izlazak s broda, uveli smo obavezno nošenje maski i neke restrikcije za radnike. Nakon nekoliko dana su javili da ima još pozitivnih i onda su počeli masovno slati radnike u samoizolaciju."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je bilo početkom travnja, a mi smo nakon par dana krenuli prema Perzijskom zaljevu i nakon dva tjedna dana bez kontakta s kopnom su svi dobro, svi mjerimo temperaturu svaki dan i zapisnik se šalje se u luke dolaska jer sad svi traže neku evidenciju", objašnjava.

Image
Foto: Privatna arhiva

Alan na brodu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjere na brodu

Izlasci s broda su zabranjeni, mada posada ni inače gotovo nikad nema priliku ni vremena izaći na kopno i kad je normalna situacija, napominje Alan. Mjere koje se provode na brodu su smanjivanje kontakta posade s posjetiteljima/službenim osobama što je moguće više i držanje distance, s time da maske čak nisu obavezne.

"Svima moramo mjeriti temperaturu na dolasku i dalje na dnevnoj bazi, korititi sredstva za desinfekciju, što češće prati ruke... u biti su te mjere zaštite kao i svugdje drugdje."

Sa situacijom u Hrvatskoj i svijetu je upoznat jer, kaže, kakav takav internet na brodu ipak imaju, pa uredno čitaju vijesti svaki dan. "Sa svojima se čujem porukama, slike prolaze i kratki video zapisi. U Singapuru sam imao njihovu karticu i super brzi internet pa je bilo super, eto to nam fali", poručuje u svom javljanju za RTL.hr Alan.

Kako kući?

A kada će se i kako vratiti kući još ne zna. "Smjene su zaustavljene do 30.04., za sada, a kako će biti dalje vidjet ćemo. Mi smo u Japanu 24.05.,Japan je zatvoren do 06.05., ako se ne otvore ni mi nećemo kući, već se stvorila gužva zato što neki nisu mogli iz Singapura, neki ne mogu sad iz Perzijskog zaljeva, ne može se u povratku sa Šri Lanke, tako da nam ostaje jedino Japan, pa poslije Japana Singapur ako odemo tamo na bunker, a tamo je sad već po tisuću zaraženih dnevno", komentira Alan i dodaje:  "A kako neće kad ti radnici tamo žive u zgradama s puno soba/stanova u kojima ih bude po 10-15 u sobi, a to su cijeli kvartovi takvih zgrada", dodaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Problem pomoraca koji čekaju na ukrcaje

Hrvatska, inače, ima između 20 i 30 tisuća pomoraca, a njih oko 15 tisuća je u problemima jer se ne mogu ni ukrcati na svoje brodove ni iskrcati s njih, jer moraju dokazati da su negativni prije nego se mogu ukrcati na brodove i otići raditi, o čemu je ovoga tjedna govorio i dr. Krunoslav Capak iz HZJZ-a odgovarajući na pitanje o zahtjevima za privatna testiranja.

"Broj testova koje imamo je ograničen i moramo za javnoszdravstveni sustav imati dovoljan broj za bilo kakvu iznenadnu situaciju", kazao je Capak o tome, dodavši da su neki privatni laboratoriji izrazili interes da provode takve testove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi svakako nećemo sprečavati da naši pomorci obave takav test u privatnom laboratoriju ako je on zadovoljavajuće kvalitete", kazao je Capak, 

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo