U razvijenim zemljama Zapada ovaj se prodor pametnih telefona odvija na račun klasičnih mobitela koji nemaju tako širok raspon funkcija poput smartphonea.
GfK Retail and Technology sektor u Nirnbergu upravo je pripremio pregled tržišta mobilnih uređaja za potrebe konferencije i sajma IFA u Berlinu (9/2011). Rezultati za prvu polovicu ove godine pokazuju da je globalno tržište mobilnih komunikacija u tranziciji od standardnih mobilnih uređaja prema multimedijalnim (koji osiguravaju lagan i privlačan pristup internetu).
Proizvođači pametnih telefona trude se pozicionirati kao inovativni i uspijevaju se nametnuti tradicionalnim mobitelima čija prodaja slabi. U prvoj polovici ove godine posebno raste prodaja pametnih telefona u zapadnim visokorazvijenim zemljama, ali posebno i u Aziji.
Bez obzira na oprezno trošenje potrošača (posljedica krize), europsko tržište mobitela ima pozitivan rast, što prvenstveno zahvaljuje rastu popularnosti pametnih telefona.
U prvoj polovici ove godine tržište mobitela raste po stopi od 4%. Međutim, pametni telefoni imaju stvarni bum – njihova prodaja se povećala za 79%, dok je kod klasičnih registriran pad od 15%. Trenutačno se na više od jedan pametni telefon prodaju tri mobitela, a to bi se trebalo i dalje povećavati. Konkurencija u premium segmentu određena je tehničkim inovacijama (brži procesori, veći ekrani).
Proizvođači pametnih telefona i mrežni operatori trude se pridobiti nove potrošače nudeći nešto jeftinije uređaje, pristupačne mjesečne paušale za mobilni internet i prepaid usluge.
U isto vrijeme operativni sustav Android i dalje povećava tržišni udio, te je u lipnju ove godine prodano čak 43% pametnih telefona tog sustava. Dolazi i do pada cijena. Dok je prije godinu dana prosječna cijena pametnog telefona Android bila 376 eura (samo uređaj), u srpnju ove godine iznosila je tek 308 eura.