Ova izborna kampanja po mnogočemu je bila posebna i drukčija u odnosnu na predsjedničke izbore posljednjih 15-ak godina. Bila je kraća nego ikad, u njoj je vrlo mali broj kandidata, a i pala je u božićno vrijeme.
O svim aspektima kampanje u RTL-u Danas smo razgovarali s izbornim analitičarom RTL-a Svenom Marcelićem.
Kome najviše odgovara ovako kratka izborna kampanja?
Sigurno više odgovara onim etabliranim političkim strankama koje su, vidi se iz anketa, povećale svoje izglede odnosno svoj rezultat u odnosu na prvi krug prošle godine. One stranke koje imaju relativno poznat program, poznate ljude i poznato političko djelovanje će sigurno profitirati utoliko što su glasačima već poznate političke opcije.
Kome najbolje odgovara činjenica da je doista malo kandidata - svega četiri?
U tom slučaju imamo obrnuti efekt jer smo vidjeli da su samo četiri kandidata uzrokovala to da su recimo Sinčić, koji je dosad bio relativno nepoznata politička figura, odjednom figurira kao netko tko bi mogao imati oko 7-8 posto, što je za njega iznimno politički važno i dobro. Tu su profitirali oni kandidati koji nisu iz velikih političkih stranaka, jer sjetimo se, na prošlim izborima ti glasovi su bili izrazito raspršeni i tri kandidata su bila jako blizu drugog kruga - Bandić, Vidošević i Hebrang - a ovdje imamo vrlo čistu situaciju.
Puno se razgovaralo o tome kome odgovaraju izbori između Božića i Nove godine. Što vi kažete, kome to odgovara i mislite li da to uopće može značajnije utjecati na rezultat izbora?
Pa meni se čini da to nije faktor koji bi presudno trebao utjecati na bilo što. Sigurno da će mnogi otići kući za blagdane, neki će ići na skijanje, ali ne vjerujem da se radi o masovnoj pojavi koja bi trebala ključno utjecati na izbore. Možda će imati neki mali efekt, ali ne vjerujem da će biti od presudnog značaja.
Kako se vama čini kampanja? Je li bila zaniljiva ili dosadna?
Meni je bila prilično dosadna zato što nisam primijetio da se jako inzistiralo na nekim sadržajima. Bilo je dosta konflikata, a jako malo konkretnog sadržaja.