Omiljenu ogrlicu Matea je kupila putem interneta. Ono što je za
većinu Hrvata još nepoznanica, za Mateu je mogućnost uštede
vremena i novca, cijene znaju biti i trostruko niže.
"Znam da ću uvijek naći po jeftinijoj cijeni i neću morati
izdvajati puno vremena za hodanje po šoping centrima", rekla
je.
No, ovaj način kupovine koristi tek svaki peti Hrvat.
"Većina kupaca prije same isporuke nazove da provjeri hoće li mu
se čovjek javiti s druge strane", direktor tvrtke za internetsku
prodaju Damir Jelavić.
Razlog tomu je zapravo nepovjerenje i nesigurnost kupaca u
zaštitu osobnih podataka, tvrdi direktorica agencije za
istraživanje tržišta Marijana Plovanić.
Za Mateu to nije problem jer za online šoping koristi samo račun
na kojem nema deponiran veliki iznos.
"Na njega stavim 200 kuna, potrošim 150 i znam da nema nikakvog
rizika u slučaju da mi netko na neki način provali u račun, jer
sve što može uzeti je tih 50 kuna", nastavlja Matea.
Hrvate brine i hoće li doista dobiti ono što su i naručili.
"Dosta se žale da im je isporučen krivi proizvod ili da cijena
nije ta koja je objavljena na internet stranicama, a ponekad i na
to da im proizvod uopće ne stigne kod kuće", kaže
Igor Vujović iz Savjetovališta za potrošače
Zagreb.
Kada se to dogodi većina ne zna da proizvod zakonski mogu
zamijeniti unutar dva tjedna. Adresa za žalbe je Europski
potrošački centar.
"Stoji mu na raspolaganju besplatan broj 072414414 kojeg smo
uveli prošle godine i koji je ustvari univerzalna zaštita i spaja
sve potrošače s odgovornim tijelima", rekao je pomoćnik ministra
gospodarstva Vedran Kružić.
Ipak, podaci tako govore da je online trgovina u Hrvatskoj
protekle godine porasla za ogromnih 92 posto, no unatoč tomu,
čini samo dva posto tržišta. Prostora za razvoj ima još
mnogo.