Jesu li Hrvati pobijedili strah od kupovine putem interneta?

Najnoviji podaci Državnog zavoda za statistiku za zadnje tromjesečje 2009. godine govore da su hrvatske tvrtke ostvarile čak 14% prihoda prodajom putem Interneta, dok europski prosjek iznosi 12%.

15.2.2010.
15:41
VOYO logo

Kompanije sve više prodaju, ali još više i kupuju upravo online putem, za razliku od građana koji su još uvijek skeptični prema e-trgovini. Glavni interes Internet kupaca i jedna od najvažnijih stvari Internet kupovine jest zaštita korištenih osobnih podataka i kartica, piše portal IT-infonews.com.

Nedavno opsežno istraživanje o kupovini putem Interneta u Hrvatskoj koje je provela Allianz Direct, tvrtka koja se bavi online prodajom osiguranja, u suradnji sa tvrtkom Gemius, pokazalo je da 56 % potencijalnih kupaca (onih koji znaju za online kupovinu ali ju nisu koristili u praksi) smatra da nisu dovoljno informirani o sigurnosti Internet kupovine. Novost vezana za ovu vrstu poslovanja, a koja bi mogla pomoći njenom demistificiranju, jest Odbor za razvoj i promociju e-trgovine Hrvatske gospodarske komore. Radi se o akcijskom planu koji obuhvaća: izdavanje certifikata HGK, stvaranje informativnih Internet stranica za članice i javnost, edukaciju kupaca i vlasnika internet trgovina, mystery shopping istraživanja i kampanju radnog naslova „Klikajmo hrvatsko“.

Hrvati koji već kupuju online putem, radije kupuju u stranim trgovinama poput Amazona i e-Bay-a, nego u domaćim. Akcija Odbora zato je najviše fokusirana na to da razbije njihove predrasude prema hrvatskim internet trgovinama i promovira iste. Trenutno ne postoje financijski poticaji namijenjeni ovom tržištu, ali predstavnici Odbora vjeruju da će država prepoznati njegov gospodarski potencijal.

S druge strane, Internet shopping postaje sve popularniji među stanovnicima EU. Allianzovo istraživanje pokazalo je da se u nadolazećim godinama i u Hrvatskoj očekuje rast te vrste tržišta. Osim toga, rezultati su pokazali da su Internet kupci potpuno drugačijeg profila od onih koji to nisu. Internet kupci su obrazovani, više zarađuju i žive u velikim gradovima, te često koriste i dobro poznaju Internet. Pokazalo se i da 46% Hrvata online putem kupuje knjige, glazbu, filmove; 26% ih kupuje karte za avion, vlak ili autobus, a isto toliko karte za kino, kazalište i koncerte.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
direkt
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
UZBUNA /

Drama na nebu: Ruski zrakoplovi posijali strah, dignuti britanski lovci