Kompanije sve više prodaju, ali još više i kupuju upravo online putem, za razliku od građana koji su još uvijek skeptični prema e-trgovini. Glavni interes Internet kupaca i jedna od najvažnijih stvari Internet kupovine jest zaštita korištenih osobnih podataka i kartica, piše portal IT-infonews.com.
Nedavno opsežno istraživanje o kupovini putem Interneta u Hrvatskoj koje je provela Allianz Direct, tvrtka koja se bavi online prodajom osiguranja, u suradnji sa tvrtkom Gemius, pokazalo je da 56 % potencijalnih kupaca (onih koji znaju za online kupovinu ali ju nisu koristili u praksi) smatra da nisu dovoljno informirani o sigurnosti Internet kupovine. Novost vezana za ovu vrstu poslovanja, a koja bi mogla pomoći njenom demistificiranju, jest Odbor za razvoj i promociju e-trgovine Hrvatske gospodarske komore. Radi se o akcijskom planu koji obuhvaća: izdavanje certifikata HGK, stvaranje informativnih Internet stranica za članice i javnost, edukaciju kupaca i vlasnika internet trgovina, mystery shopping istraživanja i kampanju radnog naslova „Klikajmo hrvatsko“.
Hrvati koji već kupuju online putem, radije kupuju u stranim trgovinama poput Amazona i e-Bay-a, nego u domaćim. Akcija Odbora zato je najviše fokusirana na to da razbije njihove predrasude prema hrvatskim internet trgovinama i promovira iste. Trenutno ne postoje financijski poticaji namijenjeni ovom tržištu, ali predstavnici Odbora vjeruju da će država prepoznati njegov gospodarski potencijal.
S druge strane, Internet shopping postaje sve popularniji među stanovnicima EU. Allianzovo istraživanje pokazalo je da se u nadolazećim godinama i u Hrvatskoj očekuje rast te vrste tržišta. Osim toga, rezultati su pokazali da su Internet kupci potpuno drugačijeg profila od onih koji to nisu. Internet kupci su obrazovani, više zarađuju i žive u velikim gradovima, te često koriste i dobro poznaju Internet. Pokazalo se i da 46% Hrvata online putem kupuje knjige, glazbu, filmove; 26% ih kupuje karte za avion, vlak ili autobus, a isto toliko karte za kino, kazalište i koncerte.