PREDNOSTI I NEDOSTACI /

Istraživanje HZZO-a: Građani zdravstvo ocijenili s trojkom

Da se dugo čeka na preglede smatra 36,3 posto ispitanika, dok su manjak novca i korupcija u zdravstvu najveći problem za njih 14,5 odnosno 14,1 posto. Glavne prednosti koje vide u hrvatskom zdravstvu su kvalitetni liječnici, opća dostupnost zdravstvene usluge te odnos medicinskog osoblja prema njima.

31.1.2013.
14:48
VOYO logo

Najveći problem zdravstva je dugo čekanje na preglede, a prednost su mu kvalitetni liječnici, opća dostupnost zdravstvene usluge te odnos medicinskog osoblja prema pacijentima, pokazalo je istraživanje Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) u kojem su građani zadovoljstvo hrvatskim zdravstvom ocijenili prosječnom ocjenom 3,1.

Istraživanje je na 800 ispitanika iz cijele Hrvatske u prosincu prošle godine provela agencija IPSOS Puls, a na konferenciji za novinare predstavio ga je ravnatelj HZZO-a Siniša Varga.

Da se dugo čeka na preglede smatra 36,3 posto ispitanika, dok su manjak novca i korupcija u zdravstvu najveći problem za njih 14,5 odnosno 14,1 posto. Glavne prednosti koje vide u hrvatskom zdravstvu su kvalitetni liječnici (15,6 posto), opća dostupnost zdravstvene usluge (12,9 posto) te odnos medicinskog osoblja prema njima (11,4 posto).

Institucije zadužene za osiguranje zdravstvene skrbi - Ministarstvo zdravlja i HZZO dobile su prosječnu ocjenu - tri. Više od dvije trećine ispitanih zdravstvu su dali ocjenu četiri ili tri (njih 68 posto), samo jedan posto ispitanika je jako zadovoljan, šest posto jako nezadovoljan, a 15 posto relativno nezadovoljan zdravstvom. Svaki deseti ispitanik nije mogao ocijeniti zdravstvo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oko petina navodi da je liječniku dala neki poklon u znak zahvalnosti (22 posto da, 77 posto ne), a sedam posto ispitanih tvrdi da ih je netko u zdravstvenom sustavu tražio mito.

S primarnom zdravstvenom zaštitom zadovoljno je ili jako zadovoljno 63 posto ispitanika, a 12 posto ih je nezadovoljno ili jako nezadovoljno. Odabranim liječnikom je zadovoljno ili jako zadovoljno 86 posto, a pet posto ispitanika nezadovoljno je ili jako nezadovoljno.

Od 83 posto ispitanih koji su imali osobno iskustvo s bolničkim liječenjem njih 61 posto je zadovoljno ili jako zadovoljno uslugom koju su dobili u bolnici, a osam posto je nezadovoljno ili jako nezadovoljno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dopunsko osiguranje koristi 79 posto ispitanika koji su sudjelovali u anketi i među njima prevladava zadovoljstvo dopunskim osiguranjem. Sedam posto od korisnika je uglavnom nezadovoljno, a još sedam posto uopće nije zadovoljno dopunskim osiguranjem.

Kao glavne zamjerke dopunskog osiguranja istaknuli su cijenu (32 posto), a 27 posto ispitanih smatra da ne dobivaju nikakva dodatna prava i usluge s dopunskim osiguranjem. Kao glavni razlozi za nekorištenje dopunskog osiguranja među ispitanicima koji ga nisu ugovorili navodi se cijena (38 posto), a 29 posto smatra da im nije potrebno jer ne idu često liječniku

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
EKOKATASTROFA U LICI /

U Gospiću vrije zbog opasnog otpada: 'Sumnja je da ima radioaktivnih tvari!'