Gorivo je osjetno jeftinije, ali još nije jeftino – smatraju
vozači.
"Očekujem da će porast cijene opet, goriva i svega, ovo je samo
zavaravanje", kaže Goran Premuž iz Zagreba.
Zavaravaju se i oni koji očekuju da će pad cijene goriva pratiti
i pad cijene prijevoza. Autobusne karte neće biti jeftinije jer
su ionako prejeftine – tvrde predstavnici prijevoznika.
"Jako je veliki udio fiksnih troškova u cijeni karte, a s obzirom
da idemo prema usporedbi s kupovnom moći putnika i današnjom
situacijom, teško da će cijene ići više prema dolje", kaže
Ljubica Herceg iz Sektor za promet Hrvatske
gospodarske komore.
"Ovo je tek blago olakšanje, da se mogu nositi s konkurencijom
koja je žestoka", kaže Marijan Banelli,
savjetnik za promet u HUP-u.
Jedan od neizbježnih fiksnih troškova je i minimalna njemačka
satnica od 8 i pol eura koja je stupila na snagu od početka ove
godine, a hrvatski prijevoznici moraju je isplaćivati svojim
vozačima koji voze prema njemačkim gradovima.
"Ujedno molimo resorno ministarstvo da nam da uputu kako ćemo
ispoštovati taj zakon s obzirom da zakoni u Njemačkoj i Hrvatskoj
nisu usklađeni", poručuje Ljubica Herceg.
Ni putovanje na gradskim linijama neće se plaćati manje.
"Niz faktora utječe na formiranje cijene javnog prijevoza. Cijene
energenata tek su dio cjelokupih čimbenika čije vrijednost treba
promatrati kroz duže i stabilno razdoblje. Za sada ne raspolažemo
informacijama o bilo kakvim korekcijama", kaže glasnogovornik
ZET-a Tomislav Jurić.
Energetski stručnjaci poručuju da ako je cijena sirovine pala za
pola, realno je očekivati da cijene goriva padnu za oko 25 posto
na njihovu najvišu cijenu. Odnosno, da njihova cijena bude oko 7
i pol kuna po litri.
Dobre vijesti za vozače, nakon prošlotjednog poskupljenja, opet pad cijena goriva. Eurosupera 95 za 14, a eurodiesela za 19 lipa. Posljednji put je ovako niska bila u studenom 2010. godine. No, usprkos najavama da će se ovaj trend nastavljati i u idućim tjednima autobusne karte neće biti jeftinije. Provjerili smo zašto.