Ministar turizma DarkoLorencin i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić danas su predstavili novi krovni komunikacijski koncept hrvatskog turizma, odnosno „Veliku ideju“, koja će koja će sadržavati jedinstvenu promotivnu poruku, odnosno najvažniji razlog koji će motivirati gosta da posjeti upravo Hrvatsku. Tako će, između ostaloga, dosadašnji slogan hrvatskog turizma „Mediteran kakav je nekad bio“ uskoro zamijeniti novi komunikacijski koncept „Hrvatska, puna života“ („Croatia, Full of Life“).
Tako je odlučilo Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice na svojoj 40. sjednici, a na prijedlog Povjerenstva za odabir krovnoga komunikacijskog koncepta koje je komunikacijski koncept BBDO Zagreb d.o.o i AMV BBDO d.o.o. ocijenilo kao najboljim. Novi koncept će biti održiv, a ujedno i prilagodljiv suvremenim uvjetima te će se razvijati zajedno s hrvatskim brendom.
„Odabrani komunikacijski koncept ne predstavlja samo slogan, već kompletnu platformu iz koje će proizlaziti priče o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji. Cijeli će koncept biti gotov kada nam završi natječaj za vizualni identitet koji će biti temeljen na ovom krovnom komunikacijskim konceptu, a kreira se i nova web stranica. Kada sve bude dovršeno, pripremit ćemo veliko lansiranje prema našim emitivnim tržištima. Novi krovni komunikacijski koncept mora biti prilagodljiv komuniciranju i naših destinacija i naših proizvoda, ali mora i izazivati emocije“, rekao je ministar Lorencin, dodavši kako će koncept biti dovoljno prilagodljiv jer će se koristiti u svim oblicima promocije hrvatskog turizma.
Direktor Ivičić je naglasio kako se u cijeli proces traženja novog krovnog komunikacijskog koncepta krenulo zbog novih trendova i zakona tržišta. „Hrvatskoj je potrebna nova komunikacijska strategija, odnosno snažan idejni koncept koji će predstavljati okosnicu komunikacije koja će obuhvatiti cjelokupnu priču o našoj zemlji kao turističkoj destinaciji i koji će biti prilagodljiv zahtjevima tržišta. U novom su konceptu vrlo dobro istaknuti emocionalni benefiti naše zemlje, a kako pokazuju ispitivanja na tržištima, i vizualna ekspresija ideje je iznimno dobro prihvaćena“, rekao je Ivičić, dodavši kako će po sličnom postupku uskoro biti objavljen međunarodni natječaj za vizualni identitet, odnosno za brand logo.
Odluka o konačnom konceptu nije bila brzopleta i upravo se zbog toga cijeli natječaj odvijao u nekoliko faza. Tako je posljednja faza, odnosno istraživanje na 8 ključnih tržišta, pokazala kako prijedlog „Croatia, Full of Life“ čak 28 posto ispitanika ocjenjuje kao najboljim.
Podsjećamo, Hrvatska turistička zajednica pokrenula je međunarodni natječaj u svrhu pronalaska visoko specijaliziranih agencija s dugogodišnjim marketinškim i promocijskim iskustvom, a koje su ponudile prijedloge krovne komunikacijske ideje s lako razumljivom porukom o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji. Krajnji cilj pozicioniranja Hrvatske je biti diferenciran kao „mediteranski turistički brend prepoznat po izvrsnosti i različitosti životnih stilova”.
'Turisti će očekivati zemlju punu života, a ona to nije'
MiroslavDragičević, iz Horwath Consultinga, tvrtke koja je dugo blisko surađivala HTZ-om, smatra da je slogan loš.
"Ne vidim kako bi se on proveo s obzirom da će turisti očekivati zemlju punu života, a ona to nije", izjavio je Dragičević.
Također, smatra opasnim trošenje vremena i novca na krivu promidžbu.