"Sezonska sniženja kreću 27. prosinca i trajat će maksimalno 60 dana, a hrvatski su građani i prije Božića potrošili gotovo pola milijarde kuna više nego lani u isto vrijeme" rekla je za N1 Ema Culi, direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore prema čijim će procjenama ovogodišnja blagdanska potrošnja premašiti 12 milijardi kuna.
Do 20. prosinca je fiskalizirano 10,2 milijardi kuna, a brojke će biti veće nakon što se evidentiraju i udarni dani prosinačke potrošnje. To su dva dana prije Badnjaka te posljedni tjedan prosinca u kojem slijedi isplata božićnica, smatraju u HGK.
Najveći dio blagdanskog budžeta odlazi na igračke, odjeću i obuću, kozmetiku i elektroničke uređaje, a čak svaka treća kuna na hranu i piće - ističe pomoćnica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić dodajući da potrošnja raste zahvaljujući rastu plaća u 2015. te povećanom optimizmu potrošača. Zanimljivo je, dodaje, da se u kategoriji hrane i pića u prosincu bilježi povećana potrošnja alkohola što govori da se građani, u skladu s tradicijom, vole opustiti i proveseliti tijekom blagdana.