U trgovine i dalje idu, no Hrvati sve pomnije biraju. Traži se što jeftinije, kako proizvodi, tako i trgovine koje ih nude. Cijene samo rijetki ne gledaju. Tome se prilagođavaju i trgovci. Proizvodi na akcijama uvijek najbolje prolaze.
U srpnju je promet u trgovinama na malo pao za 5,1 posto u odnosu na lanjski srpanj. On je pak, zahvaljujući turizmu, rastao u odnosu na lipanj za 16,9 posto. Ipak, ovo je već peti mjesec zaredom da potrošnja pada. Razlozi su - kažu stručnjaci - pad zaposlenosti, plaća, porast štednje, te smanjenje dohotka zbog novog PDV-a. Tu treba pribrojati i rast cijena struje i plina.
Tako male trgovine i dalje nestaju, upozorava predsjednik Obrtničke komore Dragutin Ranogajec. A pad potrošnje, kaže, rezultat je desetogodišnje nebrige. Gospodarstvo tako nastavlja slabjeti. Bruto društveni proizvod u drugom tromjesečju pao je 2,1 posto, što je najveći pad u posljednje dvije godine, a industrijska je proizvodnja u srpnju pala za 5,5 posto. Stručnjaci strahuju da će se trend nastaviti. Tada više ne bi bila riječ o recesiji, kažu stručnjaci, već otvorenoj depresiji.