Blagdanski ugođaj već je posvuda, no pravo šoping ludilo tek
dolazi. Ipak, i ove godine skromnije nego prije krize.
U blagdanskom mjesecu Hrvati neće dosegnuti potrošački maksimum
iz 2008., kad su trgovcima ostavili 12,5 milijardi kuna.
Procjenjuje se da će ove, baš kao i prošle tri godine, potrošiti
11 milijardi.
Trgovci već mame sniženjima od trideset, ponegdje i 50
posto.
"Prošle godine prošlo je nešto više od 2 milijuna posjetitelja
koji su potrošili negdje 350 milijuna kn, a mi očekujemo da će
slično biti i ove godine", kaže glasnogovornica jednog trgovačkog
centra, Marija Gamulin.
Za blagdane se najviše kupuju hrana i piće, igračke, bijela
tehnika, knjige, ukrasi i odjeća.
No, višegodišnja kriza ipak je promijenila potrošačke navike.
Kupuje se opreznije i praktičnije.
"Pametnije troše, paze što kupuju te je sama košarica postala
praktičnija, odnosno proizvodi koji se nađu prilagođeni su
svakodnevnim potrebama", kaže potpredsjednik HGK za turizam,
trgovinu i financije Josip Zaher.
Mogućnosti građana su smanjene, poručuju sindikati. Sve je više
blokiranih, nezaposlenih, a i onih na minimalcu.
Možda su u ranijim godinama ljudi imali više hrabrosti provući
karticu, zadužiti se, uzeti nenamjenski kredit. Međutim, bila su
bolja očekivanja od naredne godine", kaže predsjednik Nezavisnih
hrvatski sindikata Krešimir Sever.
One koji svejedno troše, iz Gospodarske komore pozivaju - kupujte
hrvatsko!
"Poticanjem svoje vlastite proizvodnje, naše domaće industrije,
zapravo štitimo radna mjesta i čuvamo nacionalni identitet", kaže
pomoćnica direktora Sektora za trgovinu HGK, Tomislava
Ravlić.
Gužve u trgovačkim centrima očekuju se svakog vikenda, a najviše
onaj uoči Božića - kad će i sve više izloga mamiti sniženjima.
U blagdanskom mjesecu Hrvati neće dosegnuti potrošački maksimum iz 2008., kad su trgovcima ostavili 12,5 milijardi kuna. Procjenjuje se da će ove, baš kao i prošle tri godine, potrošiti 11 milijardi.