otkaz za 500 radnika /

Hajdaš Dončić: Željeznice više neće biti hospicij!

150 godina od prvog vlaka u Hrvatskoj i 20 godina nakon sustavnog uništavanja Hrvatskih željeznica, ovo je godina koja bi trebala biti prekretnica u poslovanju jednog od najvećih državnih gubitnika. Do kraja mjeseca Željeznice ostaju bez 500 radnika, a do kraja godine gasi se i HŽ holding. Ministar Hajdaš Dončić tvrdi kako ovime HŽ prestaje biti socijalna ustanova. No, istovremeno brani slučaj sumnjive kupnje Diokijeva kolosijeka, što istražuje i policija.

5.10.2012.
18:44
VOYO logo

Točno 20 godina od osnutka Hrvatskih željeznica, problem nagomilavan i mnogo dulje, tek se počinje rješavati. Aktualni ministar slikovito ga je opisao.

"Željeznica je nažalost u prošlim vremenima služila kao neka socijalna ustanova, kao hospicij. To je bolna činjenica. I sada vi morate napraviti jednu transformaciju", pojasnio je svoj stav ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Siniša Hajdaš Dončić.

To znači da iz posrnule tvrtke u kojoj se nakupilo 18 tisuća zaposlenih, do kraja godine otpustiti njih 2.700. Najviše se očekuje od HŽ Infrastrukture.

"Tako da ćemo do kraja ovog mjeseca od onih obećanih 650 ljudi tehničkog viška, riješit više od 500", kazao je Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.

Na otpremnine će se utrošiti 420 milijuna kuna.

"Zapravo je ponuđena maksimalna otpremnina, do 200.000 kuna bruto, što zavisi o radnom stažu", dodao je Hajdaš Dončić.

Prvi vlak u Zagreb je stigao prije 150 godina, no željeznica, što se brzina tiče, i dalje putuje prema prošlosti.

Primjerice, putovanje od Zagreba do Vinkovaca traje dulje od četiri sata, jedan više nego prije 15 godina. Putnički vlakovi u Hrvatskoj u prosjeku voze 45, a teretni 30 kilometara na sat. Kada bi se moglo ubrzati?

"Sad se do Siska putuje 65 minuta, a prije se putovalo 30. I da ćemo mi to u roku tri godine godine vratit na staro", kazao je Darko Peričić.

450 milijuna kuna utrošit će se na obnovu pruga. Za pruge na europskim pravcima stiže novac iz EU fondova, a Hrvatska ga, poručio je premijer iz Bratislave, u odabranim projektima mora naučiti koristiti.

"Da nam se slučajno ne dogodi da uplaćujemo više nego što izvlačimo van, jer u svakom euru koji dobijemo iz strukturnih fondova, od prilike je 35 centa koje smo  uplatili", objasnio je premijer Zoran Milanović.

Zanimanje je izazvala i uplata HŽ Carga za navodno preplaćeni Diokijev kolosijek koji ih je stajao 17 milijuna kuna, što istražuje i policija.

"To je poslovna odluka HŽ carga", komentirao je Hajdaš Dončić.

"Kupovina industrijskog kolosijeka tvornice Dioki je bio dobar posao i ostao dobar posao", rekao je Ivan Lešković, predsjednik Uprave HŽ Carga.

No, pravi posao tek ih čeka u rješavanju prastarog voznog parka, zbog čega će HŽ idućih tjedana natječajem zatražiti 44 nova vlaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo