Sve informacije o zbivanjima na autocesti u HAC-ov upravljački centar stižu iz manjih nadzornih centara. Njih deset diljem zemlje HAC-ova uprava zbog štednje je odlučila zatvoriti. Radna mjesta operatera već su ukinuta, a cijeli nadzor seli se u upravljačke jedinice.
"Sada kada se promet vodi s jedne točke na većem broju kilometara postižemo tzv. harmonizaciju prometnih tokova i samim time povećavamo sigurnost svih tokova na autocesti", uvjerava voditelj Odjela za sigurnost autocesta u HAC-u DavorBićanić.
A dok HAC tvrdi da su autoceste time postale sigurnije, njihov šef sektora za održavanje upozorava upravu na baš suprotno.
"…upravljački centri zbog nedostataka i propusta nisu u mogućnosti u potpunosti upravljati i nadzirati opremu na dijelovima dionica."
On tako upozorava na crne rupe u videonadzoru i sigurnosti. Traži i hitno postavljanje kamera na dionice između Modruša i Brinja, a drugdje i telefonskih stupića.
U dopisu otprije dva mjeseca, HAC-ov odjel za promet upozorava upravu da je gašenje nadzornih COKP-i provela potpuno na svoju ruku. Ističu da je riječ o potezu koji bitno utječe na sigurnost prometa, te da je potrebno poštovati zakonsku proceduru.
U HAC-u objašnjavaju - njihovi vlastiti rukovoditelji bili su u krivu.
"Dok se svi signali ne prenesu u upravljačke COPK-e, ljudi i dalje kao takvi sjede u takvim centrima. Baš zbog toga da ne bi došlo do kašnjenja takve informacije", kaže Bićanić.
Tako umjesto pet zaposlenika, snimke kamera gleda jedan dežurni. Nakon nesreće kod tunela Krpani, ministar još čeka izvješće inspekcije cestovnog prometa.
Da je svaki rez koji se tiče sigurnosti prometa osjetljiv - slažu se i stručnjaci.
"Samo smanjenje broja nadzornih centara ne bi smjelo utjecati na sigurnost odvijanja prometa, ali pod uvjetom da se pojača broj ophodarskih služba", upozorava sudski vještak za cestovni promet GoranHusinec.
U sindikatu kažu - ako ima propusta - oni su posljedica ministrove politike, odnosno na brzinu odrađenog restrukturiranja tvrtke.
A posljedice HAC-ovih reformi mnogo bi prije trebala osjetiti nabujala administracija, nego vozači.