Google gazi zakone Europske unije!

Iako bi Google želio da javnost vjeruje da su promjene u politici privatnosti koje je kompanija uvela s 1.

1.3.2012.
9:43
VOYO logo

Kao što je i najavio prije mjesec dana, Google od 1. ožujka mijenja pravila privatnosti, o čemu su svi korisnici Googleovih servisa već dobili obavijest. Povijest pretraživanja Google će odsad kombinirati s drugim podacima prikupljenim preko ostalih servisa.

Prema obrazloženju iz Googlea, ovim potezom kompanija će pojednostaviti svoju politiku privatnosti, te će u svoju ponudu uvrstiti nove proizvode i usluge. Google smatra da to provodi prilično transparentno, s otvorenim kartama na stolu. Naime, Google nas je već obavijestio koje točno informacije prikuplja i kako ih kasnije planira koristiti. Ipak, je li to dovoljno?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Googleova pravila nisu jasna

Naime, nije sve baš jasno, kako to predstavlja Google. Izvršni direktor Larry Page primio je u utorak dopis Europske unije u kojem ga se upozorava da Googleova nova pravila privatnosti krše zakone EU.

CNIL (Commission nationale de l'informatique et des libertés), francuska nezavisna agencija zadužena za pitanja privatnosti te prikupljanje, arhiviranje i korištenje osobnih podataka, objavila je da je Googleovo objašnjenje kako će koristiti podatke nejasno i teško razumljivo čak i "iskusnim stručnjacima za privatnost". Kako su pokazale provedene ankete, tek će se jedan od osam korisnika gnjaviti čitanjem Googleovih novih pravila, što će ovom internetskom divu omogućiti da slobodno koristi informacije o korisnicima, odnosno o tome što rade dok su online.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč tome, tehnološki div najavio je da će i dalje nastaviti uvoditi promjene.

"Obavijestili smo preko 350 milijuna registriranih korisnika Googlea, te smo osigurali vrlo vidljive promjene na početnoj stranici i na rezultatima pretraživanja za neregistrirane korisnike", rekao je Googleov šef zadužen za privatnost Peter Fleischer.

"Ako bismo to sada zaustavili, to bi kod korisnika moglo izazvati veliku zbrku", naglasio je.

Podsjetimo, prije mjesec dana Google je na velika zvona najavio novu politiku privatnosti, koja se u osnovi sastoji u tome da jedan Googleov proizvod može razmjenjivati podatke s drugim Googleovim proizvodima, odnosno aplikacijama, te vas tako ova kompanija može "pratiti kroz cijeli svoj ekosustav".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vaši podaci tako će biti dijeljeni između Googleovih servisa, a to će omogućiti Googleu da vam prikazuje znatno preciznije i personaliziranije oglase. Ciljano oglašavanje u konačnici će Googleu donijeti veće prihode budući da tako prikupljeni podaci o svakom pojedinom korisniku imaju i veću vrijednost za oglašivače.

Politika privatnosti će od danas, 1. ožujka, biti jedinstvena za sve Googleove aplikacije. Dosad je svaka online aplikacija imala svoju posebnu politiku privatnosti i svoja vlastita pravila korištenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Veliki brat vas promatra!

Europska unija je još u siječnju ove godine ovlastila francusku agenciju za zaštitu informacija CNIL da ispita novu Googleovu politiku privatnosti.

Naime, objedinjavanje podataka prikupljenih na različitim servisima omogućit će Googleu da se prema vama ponaša kao prema jedinstvenom korisniku svih svojih proizvoda. Primjerice, ako ste logirani na svoj Gmail te preko tražilice tražite informacije o grupi Gorillaz, kada se prebacite na YouTube, u preporukama ćete pronaći videospotove Gorillaza. Google će tako o vama znati, naravno, ne sve, ali znatno više nego ikad prije.

Googleova povijest pretraživanja (Google Web History), odnosno sva vaša pretraživanja i web stranice koje ste posjetili na internetu dosad su bili odvojeni od drugih proizvoda. Organizacija Electronic Frontier Fondation upozorila je da je ova zaštita posebno važna jer podaci o pretraživanju mogu otkriti neke vrlo osjetljive informacije o vama, poput trenutačne lokacije, interesa, hobija, dobi, spola, seksualne orijentacije, vjeroispovijesti, zdravstvenih problema i sl.

Kako je objavio CNIL, predstavnici vlasti zaduženi za zaštitu privatnosti u EU "duboko su zabrinuti zbog kombiniranja osobnih podataka sa servisima", dodajući da postoji "snažna sumnja u zakonitost i pravednost takve obrade podataka".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Uvjereni smo da naša nova, jednostavna, jasna i transparentna pravila o privatnosti poštuju sve europske zakone o zaštiti podataka i načela", uvjeren je, međutim, googleovac Fleischer.

Unatoč tome, promjena je zgrozila zagovornike prava na privatnost i mnoge blogere. Primjerice, tehnološki portal ZDNet objavio je da će nakon ovog poteza Google "znati više o vama nego vaša žena", te je Googleovu novu politiku privatnosti usporedio s "politikom Velikog brata."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Googleov interes, ne interes korisnika

Iako bi Google želio da javnost vjeruje da su promjene u politici privatnosti prvenstveno dobre za korisnika, čini se da su ponajviše usmjerene na ono što je dobro za Google.

"Google zavodi javnost", oštar je Jeff Chester, direktor Centra za digitalnu demokraciju.

"Politiku privatnosti nisu mijenjali radi korisnika. Googleov cilj je stvoriti moćan, one-stop sustav praćenja podataka jer se osnovni online poslovni model oglašavanja razvio u tom smjeru u posljednjih nekoliko godina", rekao je Chester.

Prethodni članci: arti-201202280529006 arti-201202190189006 arti-201202090415006 arti-201202220211006 arti-201202280386006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo