Brod "Atlantia", na kojemu je kod Hvara od trovanja ugljikovim monoksidom umro talijanski menadžer Eugenio Vinci (57) , a otrovano još pet osoba, imao je već prošlog tjedna problema s agregatom na vezu na Visu, neslužbeno doznaju Vijesti.hr. Iz Hrvatskog registra brodova tvrde da kvar broda nije bio ni prijavljen, kao i da nisu bili upoznati s odlukom o ugradnji benzinskog agregata.
Nedozvoljena ugradnja
Iako je Atlantia prošla tehničke preglede i imala valjane isprave za nautički turizam, ugradnja neovlaštene opreme automatski znači suspenziju plovidbene isprave. "Ugradnja benzinskog agregata, ako je to istina, podložna je posebnim odobrenjima samog agregata, izvedbe, njegovog smještaja, ventilacije, protupožarne zaštite, izvedbe ispuha itd. Ta stvar nažalost nije bila regulirana, nije bila niti prijavljena Ministarstvu niti Hrvatskom registru", rekao je Andro Vidjak, pomoćnik ravnatelja Hrvatskog registra brodova.
Neispravno postavljeno
Zbog neispravno postavljenog benzinskog agregata ispunio je brod ugljičnim monoksidom koji je otrovao dvoje djece i usmrtio Talijana. Sudski vještak za brodostrojarstvo i pregled brodica Petar Pečur, također je potvrdio da se preinake i ugradnja nečega na brodu ne smiju raditi bez dopuštenja Hrvatskog registra brodova. Također je naglasio da se to kosi s pomorskim zakonikom.
"Stvar je ovdje o ispuhu. Apsolutno to nije smjelo biti u unutrašnjosti broda, vjerojatno im je zakazao dizel generator pa su se išli ovako snalaziti protiv svih pravila. Mogli su ga montirati negdje na palubu, izvući s fleksibilnom cijevi visoko i ne bi se dogodilo ništa. Čudno mi je da ne postoje u propisima", rekao je Pečur te dodao za Vijesti.hr kako bi se propisi morali promijeniti.