STRUČNJAK RAZBIO MIT /

Suprotno predrasudama nisu problem mladi vozači motocikla - najčešće stradavaju na području dva manja grada

Image
Foto: Vjeran Žganec Rogulja / PIXSELL

Statistike pokazuju da su najčešći uzroci prometnih nesreće u kojima sudjeluju motociklisti nepropisna brzina i pretjecanje

29.6.2021.
16:14
Vjeran Žganec Rogulja / PIXSELL
VOYO logo

Proteklih tjedana zaredale su prometne nesreće sa stradalim motociklistima. Samo od 11. do 20. lipnja na hrvatskim je cestama poginulo sedam vozača motocikala i jedan vozač mopeda. Statistike pokazuju da su najčešći uzroci prometnih nesreće u kojima sudjeluju motociklisti nepropisna brzina i pretjecanje.

Image
DETALJI NESREĆE U SESVETAMA /

Poginuo motociklist koji je pretjecao kolonu bez vozačke; Ni vozačica BMW-a nije poštivala propise

Image
DETALJI NESREĆE U SESVETAMA /

Poginuo motociklist koji je pretjecao kolonu bez vozačke; Ni vozačica BMW-a nije poštivala propise

U nesrećama češće sudjeluju stariji motociklisti

"Brzina kretanja koja je u tehničkom smislu veća od “granične brzine“, posebno u zavojima, jedno je od uzroka nastanka prometnih nesreća kada dolazi do izlijetanja motocikla iz zavoja. Ali suprotno uvriježenom mišljenju nije pravilo da je u takvim situacijama vozač motocikla mlađa osoba, koja je nedugo prije položila vozački ispit, nego su to vozači između 40-50 godina, kazao je za Slobodnu Dalmaciju Stanko Smodlaka, stalni sudski vještak za strojeve, cestovni promet i motorna vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da bi se umanjile prometne nesreće u kojim sudjeluju motociklisti potrebno je, smatra Smodlaka, organizirati edukativne akcije, predavanja i upozorenja i za vozače srednje dobi, a ne samo za mlađe. On također smatra nužnima i represivne mjere. Neke mjere poput su dale rezultata pa stradavanja motociklista zbog nenošenja kacige više gotovo nema jer ih sada skoro svi nose.

Najviše nesreća kod Makarske i Sinja

A prema službenim podacima, u posljednje vrijeme se prometne nesreće u kojima sudjeluju motocikli najčešće događaju na Jadranskoj magistrali (cesta D-8) oko Makarske i na području Sinja, piše Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smodlaka ističe kako su vozači motocikla i mopeda, kao i biciklisti, uvijek u većoj opasnosti na prometnicama jer su “manje vidljivi” pa stoga, ističe, pred ljetnu sezonu potrebno je posebnu pažnju obratiti upravo na njih.

"Vozači osobnih i teretnih vozila kada skreću s prometnog traka na ugibališta, parkirališta ili slično, često ne provjeravaju tzv. mrtvi kut. Ako ga u tom trenutku pretječe motocikl, moguće većom brzinom ili pretječe kolonu vozila preko pune crte, postoji apsolutna odgovornost vozača vozila koje skreće i ne provjerava pretječe li ga neko vozilo. Vrlo rijetko se dogodio sraz kada osobno vozilo nalijeće na zaustavljeni motocikl kao i obrnuto", naglašava Smodlaka.

Nestabilna vožnja na dva kotača

Smodlaka upozorava i na stabilnost motocikla i ostalih vozila na dva kotača.

"Važno je vozače upozoriti na dinamičko gibanje motocikla u vremenu i prostoru, jer upravo pogrešan pristup i nepoznavanju dinamike kretanja motocikla uzrokom je znatno težim prometnim nesrećama o kojima svakodnevno svjedočimo na našim prometnicama. Bitno je kod dinamičkog gibanja motocikla ima li putnika na njemu čije ponašanje može biti destabilizacija motocikla. Korištenje mobitela i slušnih uređaja prilikom gibanja motocikla, zna biti uzrokom nastanka prometne nesreće. Ako je kolnik sa udarnim rupama, takvo tehničko stanje kolnika često zna biti uzrokom prometne nesreće u kojoj sudjeluje motocikla, za što je odgovorna zapravo institucija koja održava javne ceste", kazao je za Slobodnu Dalmaciju sudski vještak Smodlaka dodavši da u većini slučajeva motociklisti poštuju semafore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo