Iako je na pružnom prijelazu Republike Austrije spuštena rampa, ona ništa ne znači onima koji kasne jer prolaze ispod nje, nakratko se zaustave kad prođu, osvrnu se pa brzim korakom hodaju preko tračnice. No, oni kojima se osobito žuti, koriste "prečac" i prolaze kroz rupu u betonskom zidu u Magazinskoj ulici sa stražnje strane Zapadnog kolodvora, kojim je prošao i 16-godišnjak koji je 8. siječnja preminuo od strujnog udara nakon penjanja na vagon, piše 24sata.
Na podestu, uz koji je tad stajala teretna kompozicija, sad su crveni lampaši i bijelo cvijeće kao podsjetnik na tragediju. Marko Popić, šef kolodvora Zagreb Zapad, svaki dan gleda pješake kako prolaze kraj znakova “Zabranjeno hodanje prugom”.
"Na pružnom prijelazu Republike Austrije, koji je najfrekventniji što se tiče prolaza pješaka, imali smo dva smrtna slučaja i jednog ozlijeđenog. Nažalost, svi su oni prolazili rampu koja je bila spuštena. Dnevno na prijelazu Republike Austrije sigurno prođe od 1000 do 2000 pješaka, a njih oko 50 posto prođe ispod rampe", rekao je Popić.
Pješake koji prolaze ispod rampe smatra neodgovornima i nepažljivima.
"I onda kad netko strada, onda je netko drugi kriv, a ne oni. Smatram da bi svi trebali stati kad je rampa spuštena i pričekati dok vlak ne prođe. To traje oko tri minute. Nažalost, ljudi se toga ne pridržavaju", dodaje Popić.
Posebno mu je žao djece koja se, nesvjesna opasnosti, penju na teretne vagone. Električnim vodovima iznad vagona prolazi izrazito visok nazivni napon od 25.000 volti, a jakost struje pri kratkim spojevima doseže nekoliko tisuća ampera. Iako su radnici zakrpali rupu kroz koju prolaze ljudi, "zakrpe" su kratkog vijeka jer su u posljednje tri godine rupu zatvarali tri puta.
"I svaki put kad je zatvorimo, netko preko noći razbije zid na drugoj lokaciji. Dolazila je policija, napravila očevid i nikad nitko nije pronađen. Svaki dan od 500 do 700 ljudi prođe kroz tu rupu", ljuti se Popić.
Na pitanje zašto prolaze ispod rampe i kroz rupu u zidu, prolaznici imaju spreman odgovor poput onog da im se žuri na posao te da bi pješačenje trajalo nekoliko minuta više kada bi išli okolnim putem.
P. T. (16), koji je preminuo od strujnog udara nakon što se početkom siječnja popeo na vagon, četvrta je žrtva strujnog udara u nešto više od godinu dana, piše 24sata.