Prometna nesreća koja se u četvrtak oko 12.45 sati dogodila u zagrebačkoj Dubravi, na križanju Avenije Dubrava s Kapucinskom ulicom rezultirala je trima ozlijeđenim osobama te velikom štetom na dvama skršenim skupocjenim automobilima.
Prometni stručnjak Željko Marušić u komentaru nesreće kakva se rijetko viđa u svojoj analizi navodi kako je samo sreća zaslužna što jučer nitko nije poginuo.
http://video.adriaticmedia.hr/originals/app/PXL_070319_25033.mp4
'Radarske kamere su nacionalni prioritet'
Uzrok nesreće je u oduzimanju prednosti ili prolasku kroz crveno svjetlo te prebrzoj vožnji, a krivnja je i na policiji koja loše nadzire prometnicu gdje vozači često divljaju, piše Marušić na portalu Autoportal.
"Stoga po stoti put treba zavapiti: radarske kamere na opasnim raskrižjima i dionicama nacionalni su prioritet", kaže on.
Svi news portali objavili su da je sportski BMW serije 3, jureći Avenijom Dubrava iz smjera okretišta tramvaja u Dubravi prema Dupcu, udario u roadster Audi RS8, pri njegovom skretanju iz Avenije Dubrava ulijevo u Kapucinsku.
'Samo je sreća zaslužna za izbjegnutu tragediju'
"Krš i lom bili su strašni, u strahu su velike oči, ali brzina BMW-a zasigurno nije bila tolika. No, bila je znatno, možda i dvostruko veća od dopuštene i što ishod nije bio tragičan, zaslužna je sreća. Ne Zakon o sigurnosti prometa na cestama, ne policija, nego puka sreća!
Da je Audi ušao metar ili dva dublje u skretanje i da se zahuktali BMW u njega zabio bočno, vozaču Audija ne bi bilo spasa. A i sudbina BMW-og vozača bila bi upitna, premda su oba vozila nova, vrlo sigurna, s pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost. Golema kinetička energija vozila u većoj bi se mjeri pretvorila u gužvanje karoserija, uz pogibeljne inercijske sile, a manje u rotacije i kretnje nakon sraza.
Mogli su stradati pješaci
U takvom bi ishodu, zbog siline udarca, možda stradali i pješaci u blizini te je ishod mogao biti i tragičniji nego potkraj prošlog kolovoza u Ilici, kad su zbog sumanute vožnje 20-godišnjeg vozača Mercedes-AMG-a poginule dvije osobe. Sreća!", kaže Marušić.
On tvrdi da je obijesna brzina u ovom slučaju bila tek sekundarni čimbenik, primarno treba utvrditi je li vozač Audija oduzeo prednost vozaču BMW-a ili je vozač BMW-a protutnjao kroz crveno svjetlo na semaforu.
'Postaviti visokorezolucijske kamere'
"I tu dolazimo do ključne stvari, na koju ukazujem godinama: na ovakva raskrižja treba postaviti visokorezolucijske kamere s radarskim mjeračima brzine. Ne samo da bismo sada znali tko je prošao kroz koje svjetlo na semaforu i kojom brzinom, nesreća se, vrlo izvjesno, ne bi ni dogodila.
Vozači bi, u strahu od kažnjavanja, vjerojatno bili pažljiviji, poštivali prometne propise. A pravni bi postupci bili brži, jednostavniji i jeftiniji. Snimka 'govori' više od tisuća riječi i nema prostora za manipulacije...
Kad bismo imali radarske kamere na svim opasnim gradskim raskrižjima, uz pravednije i učinkovitije pravosuđe (to je poseban prioritet!), malo bi se tko usudio drastično kršiti brzinsko ograničenje i prolaziti kroz crveno svjetlo", smatra Marušić.
'Policija je zakazala'
Prometni stručnjak, što se ove nesreće tiče, smatra da je policija zakazala.
"Ova nesreća, pogotovo uz objavljenu snimku nevjerojatne noćne jurnjave i serijske prolaske kroz crveno svjetlo, pokazuju da je policija zakazala. Dok je često viđamo na prometno benignim lokacijama, u okolnostima bez veće ugroze sigurnosti, ali gdje se lako naplaćuju kazne, činjenica je da loše nadziru Aveniju Dubrava!
A na toj prometnici, to će vam potvrditi svi koji iole poznaju prilike na zagrebačkom asfaltu, razmjerno ima najviše jurnjave, prolazaka kroz crveno svjetlo, obijesne vožnje...", zaključio je Marušić.