STRUČNJAK O SUDARU JURILICA U ZAGREBU: /

'Ovaj put je brzina bila sekundarni čimbenik. Ovo dokazuje da je policija zakazala'

Image
Foto: Pixsell

"Krš i lom bili su strašni, u strahu su velike oči, ali brzina BMW-a zasigurno nije bila tolika.

8.3.2019.
12:06
Pixsell
VOYO logo

Prometna nesreća koja se u četvrtak oko 12.45 sati dogodila u zagrebačkoj Dubravi, na križanju Avenije Dubrava s Kapucinskom ulicom rezultirala je trima ozlijeđenim osobama te velikom štetom na dvama skršenim skupocjenim automobilima.

Image
OBJAVLJENI DETALJI JUČERAŠNJE GROZNE NESREĆE U ZAGREBU: /

Policija u problemu, traže svjedoke sudara

Image
OBJAVLJENI DETALJI JUČERAŠNJE GROZNE NESREĆE U ZAGREBU: /

Policija u problemu, traže svjedoke sudara

Prometni stručnjak Željko Marušić u komentaru nesreće kakva se rijetko viđa u svojoj analizi navodi kako je samo sreća zaslužna što jučer nitko nije poginuo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

http://video.adriaticmedia.hr/originals/app/PXL_070319_25033.mp4

'Radarske kamere su nacionalni prioritet'

Uzrok nesreće je u oduzimanju prednosti ili prolasku kroz crveno svjetlo te prebrzoj vožnji, a krivnja je i na policiji koja loše nadzire prometnicu gdje vozači često divljaju, piše Marušić na portalu Autoportal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Stoga po stoti put treba zavapiti: radarske kamere na opasnim raskrižjima i dionicama nacionalni su prioritet", kaže on.

Svi news portali objavili su da je sportski BMW serije 3, jureći Avenijom Dubrava iz smjera okretišta tramvaja u Dubravi prema Dupcu, udario u roadster Audi RS8, pri njegovom skretanju iz Avenije Dubrava ulijevo u Kapucinsku.

'Samo je sreća zaslužna za izbjegnutu tragediju'

"Krš i lom bili su strašni, u strahu su velike oči, ali brzina BMW-a zasigurno nije bila tolika. No, bila je znatno, možda i dvostruko veća od dopuštene i što ishod nije bio tragičan, zaslužna je sreća. Ne Zakon o sigurnosti prometa na cestama, ne policija, nego puka sreća!

Da je Audi ušao metar ili dva dublje u skretanje i da se zahuktali BMW u njega zabio bočno, vozaču Audija ne bi bilo spasa. A i sudbina BMW-og vozača bila bi upitna, premda su oba vozila nova, vrlo sigurna, s pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost. Golema kinetička energija vozila u većoj bi se mjeri pretvorila u gužvanje karoserija, uz pogibeljne inercijske sile, a manje u rotacije i kretnje nakon sraza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mogli su stradati pješaci

U takvom bi ishodu, zbog siline udarca, možda stradali i pješaci u blizini te je ishod mogao biti i tragičniji nego potkraj prošlog kolovoza u Ilici, kad su zbog sumanute vožnje 20-godišnjeg vozača Mercedes-AMG-a poginule dvije osobe. Sreća!", kaže Marušić.

On tvrdi da je obijesna brzina u ovom slučaju bila tek sekundarni čimbenik, primarno treba utvrditi je li vozač Audija oduzeo prednost vozaču BMW-a ili je vozač BMW-a protutnjao kroz crveno svjetlo na semaforu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Postaviti visokorezolucijske kamere'

"I tu dolazimo do ključne stvari, na koju ukazujem godinama: na ovakva raskrižja treba postaviti visokorezolucijske kamere s radarskim mjeračima brzine. Ne samo da bismo sada znali tko je prošao kroz koje svjetlo na semaforu i kojom brzinom, nesreća se, vrlo izvjesno, ne bi ni dogodila.

Vozači bi, u strahu od kažnjavanja, vjerojatno bili pažljiviji, poštivali prometne propise. A pravni bi postupci bili brži, jednostavniji i jeftiniji. Snimka 'govori' više od tisuća riječi i nema prostora za manipulacije...

Kad bismo imali radarske kamere na svim opasnim gradskim raskrižjima, uz pravednije i učinkovitije pravosuđe (to je poseban prioritet!), malo bi se tko usudio drastično kršiti brzinsko ograničenje i prolaziti kroz crveno svjetlo", smatra Marušić.

'Policija je zakazala'

Prometni stručnjak, što se ove nesreće tiče, smatra da je policija zakazala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ova nesreća, pogotovo uz objavljenu snimku nevjerojatne noćne jurnjave i serijske prolaske kroz crveno svjetlo, pokazuju da je policija zakazala. Dok je često viđamo na prometno benignim lokacijama, u okolnostima bez veće ugroze sigurnosti, ali gdje se lako naplaćuju kazne, činjenica je da loše nadziru Aveniju Dubrava!

A na toj prometnici, to će vam potvrditi svi koji iole poznaju prilike na zagrebačkom asfaltu, razmjerno ima najviše jurnjave, prolazaka kroz crveno svjetlo, obijesne vožnje...", zaključio je Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo