IZGUBLJENA DVA ŽIVOTA /

Prometni stručnjak detektirao ključni uzrok tragične nesreće: 'Zašto je 28-godišnjak zavojem jurio kao na utrci?'

Od zadobivenih ozljeda 28-godišnji vozač i 21-godišnji suvozač umrli su na mjestu nesreće

6.4.2023.
14:34
VOYO logo

Dvije osobe poginule su u Segetu Donjem oko ponoći prilikom slijetanja vozila s ceste i udara u stablo, izvijestila je splitska policija. Upravljajući osobnim vozilom iz smjera Trogira, kod hotela Medena je 28-godišnjak najvjerojatnije zbog neprilagođene brzine sletio izvan kolnika i udario u stablo. Od zadobivenih ozljeda 28-godišnji vozač i 21-godišnji suvozač umrli su na mjestu nesreće.

Image
VELIKA TRAGEDIJA KOD TROGIRA /

Policija objavila detalje: Autom se zabili u stablo kod ulaza u hotel, poginula dvojica mladića

Image
VELIKA TRAGEDIJA KOD TROGIRA /

Policija objavila detalje: Autom se zabili u stablo kod ulaza u hotel, poginula dvojica mladića

Na ovu nesreću osvrnuo se profesor s Prometnog fakulteta u Zagrebu Željko Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zašto je 28-godišnjak sinoć malo iza ponoći u Segetu Donjem, desnim zavojem sa skretanjem prema hotelu Medena, naumio proći kao da je vozio utrke? Zato što je znao da na toj lokaciji nema radarske kamere, cesta nema fizičke uspornike koji bi ga onemogućili u sumanutoj jurnjavi, a vjerojatnost da će ga tada, na tom mjestu, zaustaviti policija (kao ‘lokalcu’ to mu je bilo dobro poznato) otprilike je jednaka kao da će dobiti nagradu na Lotu", piše Marušić za Autoportal i nastavlja.

"Zanemario je da je taj, zbog odvojka prema hotelu Medena, prošireni zavoj u vanjskom dijelu i nagnut negativno (prema skretanju), što smanjuje bočnu stabilnost, a asfalt je gladak i, usto, razmjerno hladan. Zanemario je i da auto, prvenstveno gume, nisu u sigurnosno optimalnom stanju. Istraga će pokazati je li pritom bio pod utjecajem alkohola i/ili ostalih zabranjenih supstancija te jesu li, on i suvozač, bili vezani sigurnosnim pojasom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Niz negativnih utjecaja uveo ga je u ‘spiralu smrti’. Izgubio je upravljačku kontrolu efektom podupravljivosti (understeer) te je vozilo tangencijalno izletjelo s ceste i zabilo se u stablo. Poginuli su vozač (28) i suvozač (21).
Ova tragična nesreća pokazuje zašto Hrvatska, iz godine u godinu, ima, razmjerno broju stanovnika, 60 posto više poginulih na cestama, od prosjeka Europske unije (kojeg, usto, Hrvatska pogoršava).

Bi li krajnje neodgovorni 28-godišnjak, sinoć iza ponoći, u Segetu Donjem, Ulicom Hrvatskih žrtava drastično kršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama (čl. 51 st.1, za neprilagodbu brzine uvjetima i čl. 53. st. 3 za prebrzu vožnju u naselju), izvjesno i Kazneni zakon (čl. 226, Obijesna vožnja, zbog prekoračenja brzine u naselju više od 50 km/h) da je znao da postoji realni rizik kažnjavanja (da postoji radarska kamera, odnosno da je mogao očekivati policijsku patrolu? Ne bi! Bi li tako sumanuto jurio usporedivom lokacijom, u sličnom vremenu, u Sloveniji? Naravno da ne bi!

Stoga, iz ove tragične nesreće, kao iz niza prethodnih, tragičnih po istom obrascu, treba izvući pouku. Umjesto preširoko postavljenog i neučinkovitog Zakona o sigurnosti na cestama treba se fokusirati na sljedećih pet mjera, koje predlažem i zazivam već godinama, pri čemu je prva najvažnija (donijela bi 90 posto učinaka i spriječila konkretnu nesreću)", piše Marušić za Autoportal i za kraj nabraja:

  1. Bitno povećati izvjesnost kažnjavanja:
    – prometnice, posebice opasna mjesta, premrežiti radarskim kamerama koje bilježe najopasnije prekršaje – previsoka brzina, prolazak kroz crveno svjetlo, pretjecanje, slalom-vožnja, korištenje mobitela, nevezivanje sigurnosnim pojasom, nepoštivanje pješaka…
    – uvesti mehanizam objektivne odgovornosti (za prekršaj odgovoran je i vlasnik vozila),
    – uvesti suodgovornost ugostitelja za alkoholiziranost vozača koji je prouzročio tešku nesreću,
    – unaprijediti pravosudni sustav, u cilju bitnog povećanja njegove pravednosti i učinkovitosti,
    – poboljšati i intenzivirati kontrole vozača i vozila u tranzitnom prometu.
  2. Uvesti odredbu mladi vozač, do navršene 24. godine, uz:
    – ograničenje snage motora vozila na 70 kW (95 KS),
    – kategoriju “privremena vozačka dozvola”, koja bi vrijedila tri godine, odnosno do navršene 24. godine, a poništavala se nakon drugog težeg prekršaja ili prve obijesne vožnje.
  3. Na dionice s nezaštićenim krutim i masivnim objektima u zonama izlijetanja:
    – postaviti uspornike i/ili zaštitne ograde,
    – uvesti zabranu postavljanja betonskih prilaza i mostića preko odvodnih kanala uz cestu bez građevinske dozvole temeljem prometne studije za konkretnu lokaciju.
  4. Fiskalnu politiku prema vozilima definirati prema utjecaju na sigurnost i ekologiju:
    – za nove automobile koji imaju 5 zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP standardu uvesti popust od 50 posto na trošarinu (PPMV) i posebni godišnji porez,
    – za nove automobile koji imaju 5 zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP standardu te sustave za upozorenje napuštanja trake te autonomno kočenje trošarinu (PPMV) i posebni godišnji porez,
    – na nova i sigurna vozila uvesti dodatni bonus na obvezno i kasko osiguranje,
    – na stara i nesigurna vozila treba uvesti malus na autoosiguranje, progresivno rastući sa snagom,
  5. Povećati kvalitetu i poboljšati izvedbu pneumatika u prometu:
    – uvesti obvezu korištenja zimskih guma, od 15. studenoga do 15. travnja za sva osobna vozila na cestama u RH,
    – na kupnju guma, jedan komplet svake tri godine, uvesti povrat PDV-a do visine PDV-a na računu za godišnje servisiranje vozila u bilo kojem legalnom servisu, uz uvjet da se vozilo servisira barem jedanput godišnje,
    – uvesti kontrolu tlaka zraka u gumama, temeljem opterećenja vozila.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo