Nakon četiri godine Općinsko državno odvjetništvo u Zagrebu podignulo je optužnicu protiv Hrvoslava Jakobljevića (45), vojnog umirovljenika, koji se autom zabio u ljude na nogostupu Trešnjevačkog trga u Zagrebu.
Tužiteljstvo ga tereti da je 3. travnja 2015. godine iz nehaja, uslijed nastupa teške hipoglikemije, skrivio nesreću i pritom pokosio sedam pješaka, od kojih je šest bilo teško ozlijeđeno. Međutim, jedna od njih, Branka Lazar (58), dva tjedna kasnije podlegla je stravičnim ozljedama.
Tužiteljstvo smatra da je vozač sjeo u auto olako smatrajući da mu se tijekom vožnje neće dogoditi jedna od hipoglikemijskih epizoda, iako je bio svjestan svoje nedovoljne samoregulacije i kontrole šećerne bolesti, kao i ranijih epizoda hipoglikemije.
''Ne smatram se krivim. Želio bih izraziti iskreno žaljenje zbog događaja, prije svega u sudnici prisutnom gospodinu Lazaru. Ja 26 godina bolujem od dijabetesa tipa 1 i šećer mjerim najmanje tri puta dnevno, a to se vidi i na jagodicama mojih prstiju. Kobnog jutra sam mjerio šećer u 10 sati i bio je 9,8. Nakon toga sam uzeo osam jedinica Apidre, pojeo sam dvije banane i popio b.Aktiv. Do 13 sati bio sam s prijateljem u kafiću. Osjećao sam se dobro i nisam imao niti jedan od uobičajenih simptoma hipoglikemije poput trešnje ruku, žeđi ili opće slabosti... Takvo stanje traje sat vremena, što je dovoljno za reagiranje. Dijabetes tipa 1 je inzulinski ovisan, a to što mi se dogodilo očigledno je nastalo naglo. Zadnje čega se sjećam, i to kroz maglu, je da vozim zelenim valom, a iduće da se nalazim u kolima Hitne pomoći. Policajac mi je rekao što se dogodilo'', ispričao je Jakobljević u sudnici zagrebačkog Općinskog kaznenog suda, javlja Jutarnji list.
Nakon nesreće i izvanrednog liječničkog pregleda na vozačkoj dozvoli, ispričao je na sudu, imao je ograničenje na dvije godine. Potom je obavio sam novi pregled i ograničenje je sada deset godina.
''Auto vozim i danas. Inače, vodim izuzetno računa o svom zdravlju, bavim se sportom, treniram pet puta tjedno i pazim na prehranu. Svaku večer oko 22 sata uzimam 24-satni inzulin koji drži razinu šećera po noći, a tijekom dana tri puta dnevno uzimam Apidru u količini koja ovisi o utvrđenoj vrijednosti izmjerenog šećera. Od policije sam tražio podatke o oštećenima. I kad sam ih dobio, svima sam uputio pisma isprike'', ispričao je još optuženi vozač.
Prometno vještačenje pokazalo je da je Peugeot 208 bio tehnički ispravan. Brzina prije nesreće bila je 58 km/h, u trenutku skretanja u desno prije naleta 54 km/h, dok je u trenutku naleta na pješake iznosila 43 km/h.
Vještaci očitovali su se na dostavljenu medicinsku dokumentaciju iz koje se iščitava, između ostaloga, da je prije nesreće vozač “provodio neredovite kontrole, da je hipoglikemija znala nastupiti kod povećane tjelesne aktivnosti, da regulacija šećerne bolesti nije bila zadovoljavajuća...”
Vještaci smatraju kako nije moguće utvrditi je li okrivljeni osjetio simptome hipoglikemije niti je moguće utvrditi što je u ključnom trenutku hipoglikemiju uzrokovalo, no složni su da upravljanje autom tijekom hipoglikemije nije sigurno te da vozač u takvom stanju ugrožava sebe i druge, piše Jutarnji list.
FOTO: Ilustracija