Nakon što se na autocesti Rijeka-Zagreb, između čvorova Kikovica i Čavle, na božićno jutro dogodila teška prometna nesreća u kojoj je 50-godišnji Saša Repeša preminuo od srčanog udara, dok je njegov kolega teško ozlijeđen, uzroke nesreće, osim policije, pokušavala je dokučiti i unutarnja kontrola HAC-a.
Unutarnja kontrola HAC-a provela istragu
RTL Direkt međutim, doznaje kako je HAC prešutio da su u satima koji su prethodili nesreći, pokojnik i nekoliko njegovih kolega angažiranih na toj dionici autoceste, umjesto da kolnik nastave posipavati solju - usred smjene otišli u kafić. Ondje su neki od njih satima pili alkohol, a onda sjeli za volan. Nesreći u kojoj je život izgubio Saša 50-godišnji Saša koji je iza sebe ostavio suprugu, blizanke i unuku, tako je najvjerojatnije prethodio splet različitih okolnosti, ali i velikih propusta.
Kobne noći HAC-ovi vozači su krenuli s dvije ralice na posao iz Tehničke jedinice u Čavlima oko 22 sata. Posipali su autocestu solju između Čavla i Vrata u smjeru Zagreba, da bi onda, usred smjene - otišli u obližnji kafić.
Galerija
Za trajanja smjene, radnici HAC-a, njih 4, parkirali su ralice u blizini naplatne postaje u Vratima te su iduća, više od tri sata proveli u obližnjem ugostiteljskom objektu.
Prema podacima s GPS-a, u kafiću su su bili, a neslužbeno - neki od njih i pili alkohol gotovo 4 sata - od 22:30 pa sve 02:30. Da bi 20-ak minuta kasnije, zbog srčanog udara vozač jedne od ralica sletio s ceste i prevrnuo se te poginuo u blizini izlaza Čavle! Poginuli je, tvrde neki njegovi kolege, bio trijezan. A od preostale trojice radnika, neslužbeno, jednom je pet sati nakon nesreće izmjereno promil i pol alkohola u krvi. Nije najjasnije jesu li i koliko popili i preostala dvojica, navodi RTL.
Osim konzumacije alkohola, vozači ralica su te noći navodno vozili i brže od dopuštenog - 90 kilometara na sat. Zbog toga su i prijavljena trojica radnika, ali i šef smjene te svu četvoricu čeka disciplinski postupak.
U HAC-u zbog alkoholiziranja već dijelili otkaze
"U zadnjih 4-5 mjeseci su podijeljena i dva otkaza ugovora o radu zbog alkoholiziranog stanja na poslu i ukažem ukoliko se utvrdi takva činjenica su dosta stroge kazne i tu se ne oprašta. A kako sindikat gleda na takvo što - naša tolerancija je tu stvarno nula posto, tj. nula promila", rekao je Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Očito je dakle, da su Hrvatske autoceste od javnosti skrivale neke ključne informacije o tragičnoj nesreći, kao primjerice to da su spomenuti djelatnici te noći bili alkoholizirani, i da su time ugrozili sigurnost ostalih sudionika u prometu.
Jedan od djelatnika koji je bio i svjedok druženja u kafića ispričao je kako je tekla večer prije nesreće.
Tragedija na božićno jutro
"Po dolasku u kafić došla su i naša dva vozača te su počeli piti žestoka pića šta im nije bio običaj takve stvari raditi dok upravljaju kamionima. Platio sam prvu turu pića i rekao ajmo dečki, na šta su se oni oglušili i dalje naručivali alkoholna pića. Ja sam i dalje pio cedevitu. Uočio sam da je vozač vidno pijan te da nije u stanju voziti. Više puta sam ga zamolio da mi da ključeve da ja nastavim sa vožnjom, ali on je to odbijao i bio je drzak. Više puta zaredom sam pitao vozača da li je u stanju voziti i rekao je da može voziti bez problema, na što sam ja rekao da ne vozi ako je pijan. Njegov odgovor je bio: "ajde mali ne pričaj gluposti, jučer si došao u firmu i sad ćeš meni govoriti kako ću voziti".
Podsjetimo, sve se dogodilo na Božić oko 3 sata ujutro, kad je Repeša s kolegom krenuo posipati kolnike solju. U jednom je trenutku Repešin kolega, koji je vozio kamion s ralicom, nad njim izgubio kontrolu. Najprije je tad skrenuo na zemlju pa se opet vratio na asfalt. Zatim je skrenuo ulijevo i zabio se u metalnu ogradu između dva cestovna traka. Od siline udarca u ogradu, kamion s ralicom se prevrnuo, a dijelovi kamiona razbacali su se po cesti. Repeša je od teških ozljeda preminuo na mjestu nesreće, a njegov je kolega teško ozlijeđen. Iz smrskanog su ga kamiona morali spašavati vatrogasci, koji su morali rezati lim da bi ga izvukli iz vozila i spasili.