Na ulazu u Studentski dom Stjepan Radić u kojem boravi oko 4 tisuće studenata, na ulazu se umjesto letaka dijele besplatni start paketi - SIM kartice na bonove, piše Srednja.hr. Takve se kartice mogu kupiti na svim kioscima, aktivne postaju tek kada nadoplatite bon i za njih nema nikakve ugovorne obveze.
To su objašnjavali i prodavači Tomata, koji studentima dijele takve kartice, navodno bez ikakvih obaveza i pretplata. Na studentu je hoće li karticu koristiti ili baciti, jer kako agenti navode, aktivna postaje tek voljom studenta.
"Išla sam na faks ujutro, a ispred doma pored 9. paviljona su stajala tri dečka po dobi studenti, od 20-ak godina. Jedan od njih me je zaustavio i rekao mi da mogu uzeti promotivnu karticu na kojoj si, ako želim mogu uključiti minute, megabajte i slično" priča nam Ivana. Tek je, kaže, kupila novi mobitel, pa da joj stari ne stoji bez kartice, zaključila je kako bi joj ovakva dobro došla.
'Mora dokazati da nije bacio karticu'
IZVRSTAN DAN ZA POTROŠAČE: Roaming u EU od sutra jeftiniji skoro četiri puta
Kako bi poslodavcu dokazali da su karticu dali fizičkoj osobi, a ne bacili ju, od studenata mladi agenti traže osobnu.
"Potom mi je rekao da mu dam osobnu jer on mora u Tomatu opravdati kome je dao karticu, da ne ispadne da je bacio u smeće. Nikakvu tarifu niti pretplatu nije spomenuo u nijednom trenutku. Nakon par dana na kućnu adresu u Đakovo, došao mi je račun za registraciju u iznosu od nekih tri kune, s naslovom registracija na pretplatničku 'Žestoku tarifu'. Naravno, mama me je zvala da kakvu sam pretplatu uzela, u iznosu od 110 kuna mjesečno", kaže Ivana i dodaje kako karticu nikada nije niti koristila.
Mi se još snađemo, ali što je sa starijima?!
Nakon toga se obratila Tomatu, gdje su joj kazali kako se nadaju da će situaciju pozitivno riješiti, ali ne i kako ju riješiti. Raspitala se i shvatila da nije jedina kojoj se to dogodilo, a na njeno upozorenje u Facebook grupi Save javili su se brojni drugi studenti. Nekima od njih su i nakon tri mjeseca od zamolbe za raskidom ugovora dolazili računi na kućnu adresu.
"Slučajno sam prolazila trgovačkim centrom gdje su stajali Tomato promoteri pa sam njih pitala kako da riješim problem. Rekli su da je potrebno otići na Iskon pult i reći da želite prebaciti taj broj s pretplate na bonove, i zatim u VIP kako bi se tu računi stornirali da ne moram platiti ovaj mjesec od kad su mi uključili. U VIP-u su jako ljuti jer kažu da nisam prva već da svaki dan dolaze ovako prevareni ljudi" rekla nam je Ivana i dodala kako su joj u VIP-u, u čijem je vlasništvu Tomato, kazali da im je drago kada ljudi prijave ovakve prevare jer prema lokaciji agenta znaju o kome se radi.
Iz VIP-a su potvrdili kako se ugovor može sklopiti samo uz potpis.
"Korisnici mogu sklopiti pretplatnički odnos s prodajnim savjetnikom na promocijskim pultevima, na više različitih lokacija, najčešće u trgovačkim centrima gdje im se prezentiraju uvjeti i pogodnosti Tomato tarife i nudi mogućnost sklapanja pretplatničkog odnosa za istu što podrazumijeva potpisivanje Zahtjeva za zasnivanje pretplatničkog odnosa, kažu nam iz VIP-a.
Ipak, studentica Ivana potvrdila je kako ništa nije potpisivala, ali i da je agent naknadno mogao lažirati njen potpis.
A ona dobila samo račun
Prilikom potpisivanja tog zahtjeva, kažu nam iz VIP-a, studenti su trebali dobiti Predugovornu obavijest, odnosno izjavu o potpisanom pretplatničkom odnosu, gdje su dodatno pojašnjeni uvjeti pretplate. Potom bi potpisnik trebao biti dodatno kontaktiran na dani kontakt telefon te mu se u razgovoru ponovno prezentiraju uvjeti i pogodnosti Tomato tarife i provjerava sigurnost korisnika za aktivaciju iste.
Jedino što je Ivana dobila iz Tomata, nakon razgovora s njihovim agentom, bio je račun. Nitko ju nije zvao, niti joj prezentirao uvjete i pogodnosti tarife na koju je navodno pristala.
"Lako za nas studente, mi se već nekako i snađemo pa to riješimo. Problem je u starijim ljudima koji to neće znati pa će jadni na mirovinu morati plaćati 110 kuna za nešto što ne koriste" zaključuje studentica Ivana.
'Pogrešna percepcija'
Za kraj su iz VIP-a napomenuli kako je moguće da je došlo do pogrešne percepcije u trenutku sklapanja ugovora, te kako se isti može raskinuti.
"Valja napomenuti da iako naši prodajni partneri imaju striktne upute vezane uz prodaju naših proizvoda i usluga kojih se pridržavaju, unatoč tomu moguće su krive percepcije na koje nažalost ne možemo utjecati. Prilikom potpisivanja pretplatničkog ugovora svakom se korisniku, koji zasniva pretplatnički ugovor izvan poslovnih prostora trgovca, uz Zahtjev za zasnivanje pretplatničkog odnosa na kojem su navedene cijene svih mjesečnih naknada, uručuje i već spomenuta predugovorna obavijest kojom je navedeno pravo na raskid sklopljenog pretplatničkog ugovora u roku od 14 dana te izjava o potpisanom pretplatničkom odnosu kojom su dodatno navedeni i pojašnjeni uvjeti odabrane tarife te Opći uvjeti poslovanja. Dakle, i da je došlo do krive percepcije u trenutku sklapanja ugovora, potrošač može u roku od 14 dana, nakon zasnivanja ugovora, bez navođenja razloga raskinuti pretplatnički ugovor" objasnili su kraj iz VIP-a.