KOLIKO IZGUBLJNIH ŽIVOTA... /

Nesreća u Moskvi užasnula je svijet: Ovo su najsmrtonosnije zrakoplovne tragedije u povijesti

Image
Foto: Pixsell, Wikipedia

Daleko češći razlozi pada zrakoplova i pogibija jesu nesretni slučajevi, ali ne i jedini...

6.5.2019.
16:00
Pixsell, Wikipedia
VOYO logo

U nesreći ruskog putničkog zrakoplova Suhoj Superjet-100 poginula je 41 osoba, a prema prvim izvještajima do nje je došlo zbog rezeorvara punih goriva pa je bilo potrebno hitno ga prizemljiti, pri čemu je izbio požar i pravo je čudo da se 37 osoba uspjelo spasiti. No, iako tragična, ova nesreća nije ni blizu najvećima koje povijest pamti. Nažalost...

Ali, najviše ljudskih žrtava broje upravo zrakoplovne nesreće, ili bolje rečeno incidenti, koje su ciljano počinili ljudi. Kao u slučaju terorističkih napada u Sjedinjenim Američkim Državama 11. rujna 2001. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, daleko češći razlog pada zrakoplova i pogibija jest nesretni slučaj, koji se nije pravovremeno otkrio pa samim time ni spriječio. Ali, pozitivno je što unatoč tolikim žrtvama, na milijun letova putničkih zrakoplova tek 0,25 u prosjeku padne, pa statistički ta vrsta putovanja nije najopasnija. No, kad se dogodi, rijetko završi ikako drugačije no katastrofično i uz nekoliko stotina žrtava.

Samim time, uključuje i njihove obitelji, a najčešće su predmet medijskih izvještaja diljem svijeta, što samo širi cijelu tragediju i ne dopušta najbližima mirovati. Primjerice, automobilske nesreće ipak su predmet lokalnih ili državnih izvještaja i bez obzira što u njima pogine daleko više ljudi diljem svijeta, zasebno u njima ipak živote gubi nekoliko osoba, što oduzima onu "katastrofičnu notu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U nastavku donosimo deset najvećih tragedija vezanih uz putničke zrakoplove...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Teroristički napad koji je promijenio 'sliku' svijeta: Još pamtimo kako se 'blizanci' urušavaju jedan za drugim

Svijet teroristički napad 11. rujna 2001. pamti kao da se jučer zbio jer isprva se činilo kao neka neduhovita šala, nevjerojatan događaj kakav se viđa samo u filmovima. Zrakoplovi koji se zabijaju u "blizance" usred New Yorka, scene njihova rušenja, požara, dima posvuda, plača ljudi, smrti...

Nije bila neduhovita šala, niti je bio film već najveći napad na američkom tlu od Pearl Harbora. Istinska katastrofa u kojoj je ukupno život izgubilo 2996 osoba. Ona je potaknula cijeli niz promjena na svjetskoj razini, nikad veću paniku, nikad veće mjere osiguranja. Zaista, ništa više nije isto od tog događaja...

A počelo je s otmicom četiri putnička zrakoplova od strane 19 islamista. Plan je bio s dva se zaletjeti u "blizance" i to je uspjelo s letovima 11 i 175 American Airlinesa. Samo dva sata trebalo je tornjevima da se sruše nakon udara i ukupno je pritom stradalo 2753 ljudi. Uspjeh takve vrste nisu teroristi postigli s druga dva zrakoplova, letom 77 American Airlinesa i letom 93 United Airlinesa.

Dok se jedan neuspješno "zabio" u zgradu Pentagona, pri čemu su poginule 184 osobe, drugi je pao u Pennsylvaniji umjesto da se "zabije" u Bijelu kuću, i to zahvaljujući junačkom otporu putnika. Spasili su tko zna koliko života i povijest ih po tome pamti. Ne i svoj, poginulo ih je 44, računajući četiri otmičara.

Tenerife su poprište najsmrtonosnije zrakoplovne nesreće u ljudskoj povijesti

Španjolska ima neslavnu ulogu zemlje u kojoj se dogodila najveća zrakoplovna nesreća u povijesti nepovezana s terorizmom, što se tiče poginulih. Ukupno ih je bilo 583, a do nje je stiglo nakon sudara KLM Boeinga 747 i Pan Am 747 na nebu iznad Tenerifea 27. ožujka 1977.

Piloti su poletjeli bez dopuštenja kontrole leta, odnosno, prije no što im je potvrđeno da u zračnom prostoru nema nikakve opasnosti. Zbog guste magle nisu ni mogli vidjeti sami ima li je, a kontrola leta nije inzistirala da ostanu na tlu. Sreća u nesreći jest da je 61 od 396 osoba Pan Am zrakoplova uspjela preživjeti, dok je svih 248 putnika Boeinga poginulo.

Iako je krivnja ponajviše na pilotima, ova je tragedija promijenila način komunikacije kontrole leta i pilota te postrožila pravila pri polijetanju i slijetanju kako bi se ubuduće spriječile slične tragedije. Šteta što je moralo doći do jedne ovolikog opsega da bi se to shvatilo...

Zbog zastrašujućeg sudara zrakoplova iznad Indije uvedeno je pravilo kojim su spašeni mnogi životu

Iznad indijskog Charkhi Dadri 12. studenoga 1996. zbila najveća nesreća u zraku, kad je saudijski Boeing 747 udario u kazahstanski Iljušin il-62.

Poginulo je svih 349 putnika, a krivnja je na pilotu iz Kazahstana, koji je letio niže no što je smio.

Zahvaljujući ovoj nesreći uvedeno je polukružno pravilo pri letovima i o njoj uče ne samo piloti već i kontrolori leta, kao i svi uključeni u zračni promet.

Pravilo kaže da zrakoplovi koji lete na zapad ne mogu letjeti na istim visinama. Njime se spasilo mnogo života i da je uvedeno ranije, spasilo bi se još 349.

Vrata turskog zrakoplova otvorila se usred leta i u smrt odvela 346 ljudi

Pariz je 3. ožujka bio poprište velike tragedije u kojoj je poginulo 346 osoba. Na putu prema Londonu turski zrakoplov McDonnel Douglas DC-10 pokvario se i zbog komplikacija u zraku srušio. Nitko nije preživio.

Problem su bila vrata iza kojih se nalazio teret. Otvorila su se tijekom leta i izazvala eksploziju, koja je potom imala efekt na cijeli zrakoplo, otkazivanje motora i nemogućnost pilota da spase situaciju...

Religijski fanatici 'osvetili' se Indiji ubojstvom 329 nevinih ljudi na nebu iznad Irske

Teroristički čin kriv je za 329 mrtvih u indijskom Boeingu 747-237B na nebu iznad Irske, u kojem je 23. lipnja 1985. eksplodirala bomba. Nikad nije utvrđeno tko je točno kriv, ali putnik čija torba je završila u dijelu s prtljagom nikad se nije ukrcao na zrakoplov, no predstavio se kao Mr. Singh.

Kasnije se utvrdilo da je krivnja na ekstremistički nastrojenim sikhima, koji su željeli odgovoriti na napad indijske vojske u Amritsaru, gdje je oštećen sikhima bitan Zlatni hram.

Nažalost, danas su platili nevini putnici u Air India, a eksplozijom se ukazalo na činjenicu da teroristi prilično jednostavno mogu izvoditi slične napade. Nakon njega pooštrile su se mjere sigurnosti u zračnim lukama.

Pretjerano samopouzdanje pilota odvelo u zastrašujuću smrt njega i 300 ljudi

Zastrašujuća nesreća dogodila se u Rijadu 19. kolovoza 1980. i u njoj je poginula 301 osoba. Najveća je to tragedija u kojoj nije došlo do pada zrakoplova ili sudara, zato je dodatno bizarna.

Naime, kad je pilot utvrdio kvar svog Lockheeda L-1011 prisilno je sletio i preračunao se pa nije odmah naredio evakuaciju. Naime, požar je već zahvatio dobar dio zrakoplova i zbog dima su se svi u pilotskoj kabini onesvijestili pa propustili otvoriti vrata za evakuaciju.

Ubrzo su se onesvijestili i svi ostali te ugušili prije dolaska pomoći. Na kraju, da stvar bude gora, zrakoplov je potpuno izgorio.

Misteriozni pad malezijskog zrakoplova: Jesu li ga srušili Rusi i ubili 298 ljudi?

Misteriozna nesreća malezijskog Boeinga 777-200ER na letu iz Amsterdama prema Kuala Lumpuru 17. srpnja 2014. još uvijek nije razriješena, ali sumnja da se je za pad i pogibiju 298 osoba kriva ruska vojska, koja ga je slučajno srušila s okupiranog ukrajinskog teritorija mislivši da je riječ o neprijatelju. No, to nikad nije dokazano.

Službeno, Nizozemci su istragom utvrdili da su "visokoenergetski objekti pogodili zrakoplov i "prepolovili" ga".

Većina putnika bili su Nizozemci, a ovo je ujedno najveća zrakoplovna nesreća u kojoj je uključen Boeing 777.

Amerikanci srušili iranski zrakoplov, ubili 290 ljudi i za sve na kraju okrivili Iran!

Američka vojska kriva je za rušenje iranskog zrakoplova Airbus A300-200 3. srpnja 1988., pri čemu je poginulo 290 osoba.

Mornarica se pravdala da je mislila kako se radi o borbenom zrakoplovu jer je letio prilično nisko. Ipak, ono što se potvrdilo jest da je zrakoplov letio uzlaznom, a ne silaznom putanjom pa se zbog toga američka reakcija nazvala ne samo preuranjenom nego i pretjeranom.

No, u konačnici Amerikanci su krivnju prebacili na Iran, koji je "sugerirao pilotima gdje i koliko visoko moraju letjeti pa ih time namjerno učinili žrtvom".

Iranski vojnici i piloti odvedeni u smrt dok su putovali u nepoznatu misiju

Iranski vojni zrakoplov Iljušin Il-76 udario je u planinu Kerman 19. veljače 2003. i u tom nesretnom događaju poginulo je svih 275 osoba u njemu.

Većinom su to bili pripadnici Iranske revolucionarne garde, ali nikad se nije doznalo kamo su putovali i koja im je bila misija.

Nesreći je prethodilo nevrijeme, ali piloti su to morali ignorirati zbog hitnosti misije, barem se tako nagađalo jer putnički zrakoplov nikad ne bi poletio u takvim uvjetima.

Zanemareni kvar zrakoplova kriv za drugu najsmrtonosniju nesreću u američkoj povijesti

Ne računajući teroristički napad 11. rujna 2001., najveća tragedija pri padu zrakoplova u američkoj povijesti jest ona kad se 25. svibnja 1979. srušio McDonnell Douglas DC-10-10 American Airlinesa. Poginulo je 273 ljudi, od čega njih dvoje na tlu prilikom pada.

Razlog nesreće bilo je otkazivanje glavnog lijevog motora, zbog čega je malo nakon uzlijetanja u Chicagu pilot izgubio kontrolu te nije uspio spasiti putnike.

Krivnja za tragediju išla je na dušu tehničke službe, koja nije dobro pregledala zrakoplov prije leta.

sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo