masovne krađe /

Kuda idu ukradeni bicikli? Policija: 'Ima situacija da nađemo lopova, ali ne i vlasnika'

Prošle godine u Hrvatskoj je ukradeno 11.20 bicikala, 13 posto manje nego godinu prije, no realne brojke su puno veće jer ljudi krađe često ne prijavljuju

5.10.2018.
15:00
VOYO logo

"Operirali" su mjesecima, a sada im je policija konačno stala na kraj - petorica muškaraca u Novom Zagrebu ukrala su ukupno 38 bicikala. Svi ti bicikli nekoć su imali vlasnike. No lopovima nisu bili dovoljno vrijedni da bi ih preprodali pa su ih ostavili na mjestu gdje bi ukrali drugi bicikl. Godinu dana policija nije utvrdila čiji su, pa su završili u policijskom skladištu.

"27. listopada u 10 sati PU zagrebačka organizira javnu prodaju takvih predmeta kojima je istekao rok od godinu dana", kazao je Velimir Tišma, voditelj Službe za prevenciju PU zagrebačke. Prošle godine u Hrvatskoj je ukradeno 11.20 bicikala, 13 posto manje nego godinu prije, a policija počinitelje pronalazi u 30 do 50 posto slučajeva. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No realne brojke su puno veće jer ljudi krađe često ne prijavljuju. "Dođete u situaciju da policija pronađe počinitelje, ali onda ne možemo povezati predmet koji je otuđen s vlasnikom. U tom slučaju nemate ostvareno obilježje kaznenog djela. Više ni stubišta u zgradama nisu sigurna, a iskusnog lopova neće omesti nijedan lanac", nadodaje Tišma.

Pitanje je samo koliko će mu vremena trebati da ga prepili. Pa su savjeti građanima da svoje bicikle fotografiraju, čuvaju račune i zapišu tvorničke brojeve. A lopove možda zaustavi sam pogled na jednu konstrukciju - hrvatski start-up za zaključavanje bicikala na javnim mjestima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovo je prvi prototip koji izgleda dosta robusno i s drugom verzijom će bit to smanjeno, ali mi idemo s tim da na jednom parking mjestu za auto stavimo 6 do 8 parking mjesta za bicikle", kazao nam je Natko Bošnjak, osnivač Bike2lock start-upa. Sada su još u fazi proizvodnje, a mladi inovatori nadaju se da bismo ovakve kupole na ulicama mogli vidjeti od sljedeće biciklističke sezone. Parking bi se plaćao 2 ili 3 kune na sat, no oni mudriji imaju drukčije rješenje.

Čini se da je jedino rješenje nabaviti bicikl koji će biti poseban samo njegovu vlasniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo