Sindikat strojovođa optužio je predsjednika Uprave HŽ-a Zorana Popovca da direktno usmjerava dio Povjerenstva HŽ-a koje ispituje uzroke nesreće u Rudinama, u kojoj je poginulo šest osoba, kako bi se krivcem proglasilo što više osoba i dijelom strojovođu nagibnog vlaka.
U Sindikatu tvrde da je cilj skidanje krivnje s Ivana Medaka, koji je nabavio retardant kojim je pošpricana pruga, što je, prema provedenoj policijskoj istrazi, prouzročilo iskakanje vlaka, piše Jutarnji list.
Predsjednik sindikata Nenad Mrgan i član sindikata Duško Novokavić još su u rujnu prošle godine kao članovi Povjerenstva objavili svoje izdvojeno mišljenje kako je strojovođa poduzeo sve što je mogao te da on nije kriv za nesreću.
Smatraju da nema potrebe da Povjerenstvo vještači ostatke vlaka nakon što su to učinili policija i istražni sudac te da ispita strojovođu, nego da se uzme njegov iskaz dan policiji.
Za neuspjeh Povjerenstvo krivi upravo sindikalne lidere koji pod svaku cijenu žele zaštititi strojovođu.
Ti izvori tvrde kako predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan ne dopušta Povjerenstvu ispitivanje strojovođe iz Rudina, a policija, koja po njima nije dovoljno kvalificirana, ispitivala ga je tek 15 minuta. Strojovođa, tvrde, nikad nije upitan zašto je vozio većom brzinom od dopuštene kroz Labin Dalmatinski? Zašto nije prisilno uključio magnetsku kočnicu, je li uporabio pijesak za poboljšanje adhezije u kočenju.
Također se tvrdi kako vještačenje koje je obavio istražni sudac na tračnicama namazanim retardantom nije vjerodostojno jer je obavljeno manevarskom lokomotivom, a ne nagibnim vlakom.
Mrgana se optužuje da svojim javnim nastupima radi pritisak na rad Povjerenstva te da mu nije interes zaštita strojovođe, nego Olivera Krivića, predsjednika Uprave HŽ vuče vlakova, preko kojeg Mrgan upravlja vučom te kontrolira milijardu kuna godišnje koje prolaze tvrtkom, piše Jutarnji list.
Prethodni članak:
arti-201001290063006