ISKUSNI LETAČ O POGIBIJI DVOJE LJUDI U PADU MOTORNOG ZMAJA: /

'Pilot je trebao ciljati tlo, iznad vode se leti ako nema drugog izbora'

Image

'Pilot je trebao ciljati na nasip ili neko drugo tlo, ne u vodu. Nije praksa da se leti iznad vode, osim ako baš nemate izbora.

5.2.2021.
14:21
VOYO logo

Na nesreću koja se dogodila u četvrtak u Međimurju, kada su dvije osobe poginule u padu motornog zmaja u akumulacijsko jezero Hidroelektrane Čakovec, osvrnuo se predsjednik Zrakoplovnog kluba Bjelovar Vladimir Jasek.

Jasek, iskusni letač s više od 1500 sati leta zmajem, kaže da je zmajarenje inače manje opasno od vožnje automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TRAGEDIJA KOD HE ČAKOVEC: /

Motorni zmaj srušio se u akumulacijsko jezero, ronioci iz vode izvukli tijela dvoje ljudi

Image
TRAGEDIJA KOD HE ČAKOVEC: /

Motorni zmaj srušio se u akumulacijsko jezero, ronioci iz vode izvukli tijela dvoje ljudi

'Manje su šanse da poginete nego u automobilu'

"Manje su šanse da poginete nego u automobilu. Ako se sve radi po pravilima i propisima, sigurnije je u zraku nego na kopnu. Čak i ako vam se dogodi nezgoda, važno je da nema panike. Panika ne dolazi u obzir", kazao je Jasek za 24 sata.

Ističe kako su za zmajarenje važni koncentracija, iskustvo i redovni remont.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Remont se radi koliko zahtjeva letjelica, po njenim specifikacijama. Ako je sve redovno održavano, onda se praktično nema što dogoditi, osim otkaza motora. Ako se i to dogodi, letjelica se onda prizemljuje kao jedrilica. Pilot je trebao ciljati na nasip ili neko drugo tlo, ne u vodu. Nije praksa da se leti iznad vode, osim ako baš nemate izbora. Teško je reći što se točno dogodilo i zašto je došlo do nesreće", objašnjava Jasek.

'Znam poginulog pilota, bio je moj učenik'

Sama letjelica, kaže, pri polijetanju uz dva putnika i gorivo teži oko 450 kila. Može postići veliku visinu, ali se inače leti do 500 metara visine.

"Za veće visine se mora tražiti dozvola preko kontrole leta, ali i tada to nisu realno velike visine. Na primjer, ako idete preko brda koje je visoko tisuću metara, letjet ćete na 1300 metara, samo 300 metara iznad tla", kazao je Jasek za 24 sata.

Upravo je on bio instruktor leta poginulom pilotu pa ga je ova tragedija dodatno pogodila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"On je stvarno bio iskusan pilot. Dobio je dozvolu od nas 2015. godine, bio je moj učenik. Išao je s nama na mitinge, dosta smo letjeli skupa. Drugu osobu, odnosno putnika, ne poznajem, ali znam da nije bio pilot", rekao je Jasek dodavši da će za istragu biti ključne izjave očevidaca nesreće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo